Communicatie Kliniek bouwt huisstijl HollandPTC

Communicatie Kliniek bouwt huisstijl HollandPTC
  • Bureaus
  • 5 okt 2018 @ 00:00
  • 7893 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ConceptenCreatieMerkenBranding

Het nieuwe poliklinisch centrum HollandPTC heeft niet alleen een voor Nederland nieuwe behandeling van kanker (protonentherapie), maar ook een nieuwe huisstijl, ontwikkeld door De Communicatie Kliniek.

HollandPTC is een zelfstandig poliklinisch centrum voor protonentherapie, wetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Het is opgericht door Erasmus MC, LUMC en TU Delft en vormt met deze centra een actief samenwerkingsverband in zorg, onderwijs en wetenschap. HollandPTC behandelt patiënten uit heel Nederland.

Bij protonentherapie worden tumoren bestraald met positief geladen kerndeeltjes, ofwel protonen. Doordat de straling voornamelijk in de tumor terechtkomt, wordt minder gezond weefsel aangetast. En omdat deze behandelmethode zeer nauwkeurig is, ontstaan er minder bijwerkingen.

Zeshonderd patiënten

Het aantal patiënten wordt de komende tijd gefaseerd uitgebreid naar zeshonderd in 2020. Tegelijkertijd wordt binnen HollandPTC een omvangrijk wetenschappelijk onderzoeksprogramma uitgerold waarvoor de eerste studies binnenkort zullen starten.

‘Wij zijn trots en blij dat alles goed is verlopen en we werken nu hard aan de verdere vergroting van onze capaciteit en de uitvoering van ons onderzoeksprogramma’, aldus medisch directeur Marco van Vulpen.

Nieuwe huisstijl

Een nieuw medisch centrum kan niet zonder nieuwe huisstijl. Het logo van HollandPTC is een visuele vertaling van het protonen-proces. De vijf waaiervlakken geven de gelaagde wijze weer waarop dit proces werkt. Alle huisstijl-elementen, zoals transparantie-percentages, lijnvoering en vlakverdeling, komen integraal voort vanuit het logo. De Communicatie Kliniek heeft niet alleen de huisstijl ontwikkeld, maar ook de stijl van het hele huis. Van interieurdecoratie tot bewegwijzering.

De basiskleuren komen van de kunstenaar op wiens werk deze huisstijl is geïnspireerd: Johannes Vermeer. De schilder heeft veel overeenkomsten met HollandPTC. Bijvoorbeeld zijn streven naar kwalitatieve perfectie en zijn vernieuwende kracht. Maar ook de combinatie van zachtheid en nauwkeurigheid. In zekere zin opereren Vermeer en HollandPTC dus onder hetzelfde motto: passie in precisie.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken