Topstrateeg Daan de Raaf (JWT) verder met 'Dare! Strategy'

Topstrateeg Daan de Raaf (JWT) verder met 'Dare! Strategy'
  • Bureaus
  • 1 okt 2018 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaStrategie

Daan de Raaf vertrekt bij bureau JWT Amsterdam. 'Ik blijf voor een dag in de week verbonden aan JWT en blijf beschikbaar voor hun klanten en daar waar we gezamenlijk de genoemde transformatie trajecten kunnen doen, zullen we dat ook doen. Er gaan verder geen mensen mee. Dare! Strategy dat ben ik.'

'Ik zal wel met andere partijen gaan samenwerken in de toekomst, daar kan ik pas later over berichten. Maar dat zal op andere domeinen dan advertising zijn. Ik werk niet specifiek vanuit JWT', aldus De Raaf, die ook zichtbaar zal blijven via zijn uitstekende bijdragen aan vakblad voor marketeers MarketingTribune. Zijn nieuwe uitvalsbasis heet 'Dare!'.

De Raaf: 'Ik wil me vooral richten op projecten op het raakvlak van communicatie / merken, verandermanagement en wetenschap. Zo zie ik bijvoorbeeld dat we steeds meer kennis krijgen over hoe ons brein werkt, hoe we beslissingen nemen en hoe communicatie werkt. Dat is anders dan dat we heel lang gedacht hebben. Dat betekent nogal wat voor marketing afdelingen. Als je die kennis omarmt, dan moet je je marketingstrategie aanpassen, je bureau anders briefen, andere KPI’s stellen, andere meetmethoden gebruiken, de afdelingen waarmee je samenwerkt meenemen, je stakeholders managen in wat nu succes is, etcetera. Dat is een hele transformatie, maar de meeropbrengsten kunnen echt heel erg groot zijn en je effectiviteit & efficiency enorm verhogen. Daar wil ik klanten graag mee helpen.'

Maar ook als het gaat om digitale transformatie ziet De Raaf veel bedrijven worstelen met welke nieuwe technologieën ze nu moeten omarmen. En daarvoor valt hij in te huren. 'Ik heb een aanpak ontwikkeld waarbij gezamenlijk de sweet spot gevonden wordt door vanuit de business challenge, de human challenge en de brand motivation naar technologie te kijken en zo de keuzes te maken die de meeste impact op zowel de top-line als de bottom-line hebben en echt logisch bij het merk passen. Zodat er energie en richting ontstaat voor digitale transformatie. Daarbij kijk ik ook heel erg naar de adoptie van nieuwe technologie door de doelgroepen en hoe je dat kan beïnvloeden en versnellen.' Daarnaast is hij beschikbaar voor complexe en uitdagende communicatie-, campagne- en merkstrategie ontwikkeling.
(PvWK)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken