Topstrateeg Daan de Raaf (JWT) verder met 'Dare! Strategy'
- Bureaus
- 1 okt 2018 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaStrategie
- 1 okt 2018 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Daan de Raaf vertrekt bij bureau JWT Amsterdam. 'Ik blijf voor een dag in de week verbonden aan JWT en blijf beschikbaar voor hun klanten en daar waar we gezamenlijk de genoemde transformatie trajecten kunnen doen, zullen we dat ook doen. Er gaan verder geen mensen mee. Dare! Strategy dat ben ik.'
'Ik zal wel met andere partijen gaan samenwerken in de toekomst, daar kan ik pas later over berichten. Maar dat zal op andere domeinen dan advertising zijn. Ik werk niet specifiek vanuit JWT', aldus De Raaf, die ook zichtbaar zal blijven via zijn uitstekende bijdragen aan vakblad voor marketeers MarketingTribune. Zijn nieuwe uitvalsbasis heet 'Dare!'.
De Raaf: 'Ik wil me vooral richten op projecten op het raakvlak van communicatie / merken, verandermanagement en wetenschap. Zo zie ik bijvoorbeeld dat we steeds meer kennis krijgen over hoe ons brein werkt, hoe we beslissingen nemen en hoe communicatie werkt. Dat is anders dan dat we heel lang gedacht hebben. Dat betekent nogal wat voor marketing afdelingen. Als je die kennis omarmt, dan moet je je marketingstrategie aanpassen, je bureau anders briefen, andere KPI’s stellen, andere meetmethoden gebruiken, de afdelingen waarmee je samenwerkt meenemen, je stakeholders managen in wat nu succes is, etcetera. Dat is een hele transformatie, maar de meeropbrengsten kunnen echt heel erg groot zijn en je effectiviteit & efficiency enorm verhogen. Daar wil ik klanten graag mee helpen.'
Maar ook als het gaat om digitale transformatie ziet De Raaf veel bedrijven worstelen met welke nieuwe technologieën ze nu moeten omarmen. En daarvoor valt hij in te huren. 'Ik heb een aanpak ontwikkeld waarbij gezamenlijk de sweet spot gevonden wordt door vanuit de business challenge, de human challenge en de brand motivation naar technologie te kijken en zo de keuzes te maken die de meeste impact op zowel de top-line als de bottom-line hebben en echt logisch bij het merk passen. Zodat er energie en richting ontstaat voor digitale transformatie. Daarbij kijk ik ook heel erg naar de adoptie van nieuwe technologie door de doelgroepen en hoe je dat kan beïnvloeden en versnellen.' Daarnaast is hij beschikbaar voor complexe en uitdagende communicatie-, campagne- en merkstrategie ontwikkeling.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- mensen
- strateeg
- marketing
- transformatie
- vertrek
- WPP
- Dare! Strategy
- trajecten
- Daan de Raaf
- bureau JWT Amsterdam
- column
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing