Bloemenbureau opent Plant Bathing Studio
- Bureaus
- 20 okt 2018 @ 14:11
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InspiratieInstore marketingCampagnesActivatie
- 20 okt 2018 @ 14:11
- Jeroen Mirck
In hartje Amsterdam even chillen met planten? Het kon afgelopen week. In opdracht van Bloemenbureau Holland creëerde creative agency The Gardeners de Plant Bathing Studio. Wat is dat precies?
Plant bathing betekent letterlijk: jezelf onderdompelen en opladen met de kracht van planten. Nieuw in Nederland en geïnspireerd op forest bathing, een trend uit Japan. Plant bathen verlaagt je hartslag en bloeddruk, de productie van je stresshormonen wordt minder en je immuunsysteem verbetert, zo blijkt uit onderzoek van onder meer de Nasa.
De opening van de Plant Bathing Studio is tevens de kick-off van de landelijke campagne Bedankt Plant van reclamebureau 180Kingsday en laat zien wat de natuur voor ons doet.
Positief effect van planten
Planten hebben een positief effect op hoe we ons voelen. Ze zijn de zuurstof in ons drukke leven. Door de verschillende eigenschappen, kunnen planten van alles voor ons doen. Planten met grote groene bladeren bijvoorbeeld, zorgen voor een betere gemoedstoestand, reduceren stress en maken je creatiever. Kortom, een goeie dosis groen is voor iedereen gezond. In de studio op de Haarlemmerstraat koop je precies dat: het effect van planten.
Credits
Opdrachtgever: Bloemenbureau Holland
Bureau: The Gardeners
Wat: Opening Plant Bathing Studio – een pop-up store voor een week waar media en consumenten de kracht van groen kunnen ervaren. Van 15 t/m 20 oktober open.
Deliverables: concept, huisstijl & logo, productie, PR en social media
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing