Bloemenbureau opent Plant Bathing Studio
- Bureaus
- 20 okt 2018 @ 14:11
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InspiratieInstore marketingCampagnesActivatie
- 20 okt 2018 @ 14:11
- Jeroen Mirck
In hartje Amsterdam even chillen met planten? Het kon afgelopen week. In opdracht van Bloemenbureau Holland creëerde creative agency The Gardeners de Plant Bathing Studio. Wat is dat precies?
Plant bathing betekent letterlijk: jezelf onderdompelen en opladen met de kracht van planten. Nieuw in Nederland en geïnspireerd op forest bathing, een trend uit Japan. Plant bathen verlaagt je hartslag en bloeddruk, de productie van je stresshormonen wordt minder en je immuunsysteem verbetert, zo blijkt uit onderzoek van onder meer de Nasa.
De opening van de Plant Bathing Studio is tevens de kick-off van de landelijke campagne Bedankt Plant van reclamebureau 180Kingsday en laat zien wat de natuur voor ons doet.
Positief effect van planten
Planten hebben een positief effect op hoe we ons voelen. Ze zijn de zuurstof in ons drukke leven. Door de verschillende eigenschappen, kunnen planten van alles voor ons doen. Planten met grote groene bladeren bijvoorbeeld, zorgen voor een betere gemoedstoestand, reduceren stress en maken je creatiever. Kortom, een goeie dosis groen is voor iedereen gezond. In de studio op de Haarlemmerstraat koop je precies dat: het effect van planten.
Credits
Opdrachtgever: Bloemenbureau Holland
Bureau: The Gardeners
Wat: Opening Plant Bathing Studio – een pop-up store voor een week waar media en consumenten de kracht van groen kunnen ervaren. Van 15 t/m 20 oktober open.
Deliverables: concept, huisstijl & logo, productie, PR en social media
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom niet’-campagne
- Wereldwijde herpositionering Disaronno door 72andSunny Amsterdam
- Digital humans, data en durf, zo bouwt Hibou aan de PR van...
- Lies doet het weer goed, Centraal Beheer net iets beter
Laatste Nieuws
- Kruidvat laat zien: duurzaam leven... 18-07-2025
- Dept wordt Europees social lead... 17-07-2025
- Hankook doorbreekt clichés met... 16-07-2025
- 'Ons team mag locatie- en... 16-07-2025
- Spil en team5pm in strijd tegen... 15-07-2025
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers