Hornbach-campagne zet in op service

Hornbach-campagne zet in op service
  • Bureaus
  • 8 okt 2018 @ 08:26
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • KlantenMarketingCommercialsCampagnes

Een groot assortiment, een ruime voorraad, een webshop, deskundig advies en de laagste prijs. Bijna elke retailer claimt het te hebben. Maar wat heb je eraan als de service ontbreekt? In zijn nieuwe campagne stelt Hornbach jou die vraag.

Online oriënteren, artikelen reserveren, dezelfde middag ophalen en inladen bij de drive-in. Bij Hornbach vloeit alles in elkaar over: online en offline, assortiment en advies. Dat wil de nieuwe campagne van het Duitse reclamebureau Heimat benadrukken.

'We stellen alles in het werk om het klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken', zegt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Bouwmarkt Nederland. 'Niet het assortiment, maar die tevreden klant is ons product. We zijn er voor wie weet wat hij nodig heeft en snel aan de slag wil gaan, maar ook voor degenen die advies willen en hulp bij de realisatie van een project. Altijd tegen de laagste prijs, het hele jaar door.'

Zes commercials

De basis van de campagne wordt gevorm door zes tv-commercials. Allemaal opgenomen in de reusachtige bouwmarkten van Hornbach. Gedreven doe-het-zelvers die staan te popelen om hun project aan te pakken, worden in beeld gebracht. Dankzij de services van Hornbach kunnen ze meteen aan de uitvoering beginnen.

Zo maakt heel Nederland kennis met de bezorgservice, verhuurservice én montageservice van de bouwmarktketen. Want wat heb je aan die ruime keuze in badkamermeubels met deskundig advies tegen de laagste prijs, als je niemand hebt om die badkamer bij jou thuis te installeren?

Waar zou je zijn zonder Hornbach?

De boodschap: waar zou je zijn zonder de uitgebreide services van Hornbach? Die boodschap staat centraal en wordt uiteraard met een gezonde dosis Hornbach-waanzin in beeld gebracht.

De nieuwe campagne is sinds vrijdag te zien op televisie en wordt crossmediaal ingezet. De campagne wordt ook onder de aandacht gebracht via radio, out of home, onlinevideo en display, social media en print.

Credits

Opdrachtgever: Hornbach

Bureau: Heimat, Berlijn

Productie: Kanu Film, Berlijn

Regie: André Maat

Fotografie: Peter Matjasko

Creatie: Fabienne Müller en Gunnar Zimmer



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken