Joe Public achter veelbesproken Kordaat-commercial
- Bureaus
- 31 okt 2018 @ 09:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 31 okt 2018 @ 09:59
- Lucas Boon
Joe Public is verantwoordelijk voor de nieuwe commercial van Kordaat, het nieuwe biermerk dat alleen bij Lidl verkrijgbaar is. De reclame deed vorige week het nodige stof opwaaien, zo zou de merknaam al in gebruik zijn en de tv-spot vrouwonvriendelijk.
Antoine Houtsma, creative director bij het reclamebureau uit Amsterdam, laat weten aan MarketingTribune: 'Wij hebben inderdaad de campagne gemaakt voor het nieuwe biermerk Kordaat. Dit is exclusief verkrijgbaar bij Lidl.'
Managing strategy director Jeroen van Eck zegt in een LinkedIn-post: 'Na zeven jaar maakt Joe Public dan ein-de-lijk zijn eerste biercommercial.'
Kordaat, bier voor 'alle kordate mannen van Nederland', is gebrouwen door Bavaria en als gezegd alleen verkrijgbaar bij supermarkt Lidl. De reclame is op tv en in bus-abri's te zien. Joe Public is sinds een jaar het vaste reclamebureau van Lidl, voorheen was dat Etcetera.
Vrouwonvriendelijk
De commercial riep vorige week de nodige vragen op. Zo pikte designbureau Studio Kordaat uit Leiden het niet dat Lidl een gelijknamig biertje op de markt bracht. Een jurist zou de supermarkt hebben verzocht om het merk te schrappen.
Ook zou worden gesuggereerd dat de commercial en het product alleen voor mannen bestemd is - en dus vrouwonvriendelijk. Lidl nam de kritiek ter harte en lanceerde als ludieke reactie een nieuwe commercial waarin juist de vrouw op het voetstuk wordt geplaatst. Christine Braun, head of communications bij Lidl, zegt hierover op Distrifood: 'De tv-commercial is inderdaad een ode aan de Kordate man. Deze man wordt met een knipoog neergezet als stoere, zelfverzekerde hoeder van de familie. In media waar je niet kunt reageren is dit een goede boodschap en een sterke manier om het biermerk Kordaat te bouwen.'
Bekijk de (originele) commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing