Kwantum gaat vrouwen empoweren

Kwantum gaat vrouwen empoweren
  • Bureaus
  • 4 okt 2018 @ 10:45
  • 12306 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DoelgroepenMerkenCommercialsCampagnes

Woonretailer Kwantum zet met zijn nieuwe campagne in op empowerment van de vrouw. Daarmee geeft het bedrijf een nieuwe impuls aan het communicatie-concept 'Echt Wonen'.

In de afgelopen jaren heeft Kwantum heel doelgericht gewerkt aan de merkinhoudelijke bekendheid en positionering in het woondomein met het communicatie-concept ‘Echt Wonen’. Om een succesvolle retailformule te blijven, is vernieuwing belangrijk. Daarom krijgt ‘Echt Wonen’ een nieuwe impuls met een campagne die inspeelt op de huidige tijdgeest: ‘empowerment van de vrouw’.

Klantbehoefte en retailtrends

Kwantum gelooft dat de tijd dat retailers bepalen hoe consumenten (eigentijds) moeten wonen al lang voorbij is. In plaats van te dicteren, stelt de woondiscounter zich faciliterend op. Kwantum vertrouwt erop dat de klant zelf heel goed weet wat hij wil en trots het échte resultaat deelt. Consumenten laten zich tegenwoordig vooral door consumenten inspireren.

Met #kwantuminhuis speelt Kwantum in op de trend om content te delen en de kracht van influencers binnen social media. Bij Kwantum koop je alles voor de inrichting van je huis en klanten worden opgeroepen om te laten zien hoe de spullen thuis staan. De content die dat oplevert, is vervolgens deelbaar en kan dienen ter inspiratie voor de bezoekers die nog aan het oriënteren zijn.

Vrouwen met uitstraling

Uit consumenteninzicht blijkt hoe belangrijk de rol is van de vrouw bij het nemen van beslissingen in het koopproces. Dat geldt des te meer voor de inrichting van een huis. Ook in de communicatie is de focus van Kwantum gericht op de vrouw.

De commercial toont vrouwen met hun eigen unieke uitstraling in hun eigen leefomgeving. Ze weten wat ze willen, bepalen de regels en zijn trots op hun eigen stijl. Dit is hun huis.

Kwantum heeft in Nederland en België meer dan 100 winkels en ruim 1600 medewerkers. Kwantum staat naast zijn marktleiderschap in raam-, vloer- en wandproducten, bekend als voordeelaanbieder van meubelen, woonaccessoires en verlichting.

Credits

Opdrachtgever: Kwantum Nederland

Productiemaatschappij: Cutjongens

Soundtrack: Studio Make

Media: Mediavalue en PauwR



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken