Mervyn ten Dam leidt vernieuwd ADCN-bestuur

Mervyn ten Dam leidt vernieuwd ADCN-bestuur
  • Bureaus
  • 2 okt 2018 @ 10:29
  • 9416 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameBrandingPersonaliaCreatie

ADCN heeft een nieuw bestuur. Mervyn ten Dam (Achtung McGarryBowen) volgt als voorzitter David Snellenberg (Dawn) op. Co-voorzitter Claire Parker (Design Bridge) is de opvolger van Richard van der Laken (What Design Can Do).

‘Ik heb ADCN zien veranderen naar een frisse club met veel ambitie en een divers en enthousiast bestuur die meer doet dan Lampen uitreiken', zegt de nieuwe ADCN-voorzitter Mervyn ten Dam. 'Een club die oprecht staat voor creativiteit in de allerbreedste zin. Ik heb zin om ADCN een volgende zet te geven en te focussen op een nieuwe generatie bedenkers en vooral makers, zoals creatieve ondernemers, start-ups, technologists en alle soorten craftsmen. Ook wil ik laten zien hoe belangrijk creativiteit is voor de waarde van een merk en hoe je met creativiteit het verschil kan maken in een digitale en datagedreven wereld. ADCN moet een open club worden die creatieve "couture" uit Nederland cureert en deelt - de hub voor creativiteit in Nederland.’

Acht nieuwe gezichten

Maar liefst acht nieuwe gezichten telt het bestuur van ADCN. Claire Parker van Design Bridge zal Mervyn ten Dam ondersteunen als co-voorzitter en gaat werken aan ADCN’s designprogramma en branding. Rik Ledder, vanaf 1 januari CEO van TBWA\Neboko Group, gaat zich inzetten voor de commerciële en financiële groei van de club. Felicitas Olschewski (72andSunny) zal zich bezighouden met ADCN’s programma’s rondom innovatie, impact en Circular Brands.

Emilio de Haan (Herc The Agency) richt zich op talent en inclusiviteit. Willem van Roosmalen (Homerun.co en Fontanel) wil graag inspirerende en educatieve content gaan maken. Thecla Schaeffer (Accell Group) gaat zich hard maken om de rol van creativiteit beter te representeren aan de ‘klantzijde’. Vincent Lammers van Ambassadors was eerder al actief voor ADCN en zal zijn werk als creative director van het merk ADCN voortzetten.

De persoonlijke en professionele ontwikkeling van creatief talent staat bij alle bestuursleden hoog op de prioriteitenlijst. ‘Ik lever graag een bijdrage aan het ontwikkelen van talent. Dat gaat trouwens niet alleen over jong talent, je blijven ontwikkelen is belangrijk voor ons allemaal’, aldus Cyril van Sterkenburg van Vandejong.

‘Van een club van creatieven naar een club voor creativiteit’

Scheidend voorzitter David Snellenberg: ‘Samen met het bevlogen team hebben we ADCN getransformeerd van een club van creatieven naar een club voor creativiteit. We hebben zowel de organisatie als het prijzenfestival samen met alle andere activiteiten klaar gemaakt voor de toekomst. Nieuwe (maar in totaal minder) Lampen, een vernieuwd trainingsaanbod, meer zichtbaarheid van de club in binnen- en buitenland, en een flink gegroeid ledenaantal. Creativiteit is niet langer een geïsoleerd kunstje van een paar mensen maar een geïntegreerd onderdeel van de zakelijke dienstverlening van de creatieve industrie. ADCN zal altijd de meest vooruitstrevende en relevante club moeten zijn.’

Met de komst van de nieuwe bestuursleden neemt ADCN afscheid van bestuursleden David Snellenberg, Richard van der Laken, Joris van Elk, Wesley ter Haar en Jochem Leegstra. Eerder al vertrokken Marjolijn Meynen, Robert Nakata, Eva Ruiz en en Reinier Steures.

'Unleash Creativity'

De uiteenlopende disciplines van het nieuwe bestuur sluiten aan bij de nieuwe missie van ADCN: 'Unleash Creativity.' De club, met 750+ leden en tientallen partners, organiseert gedurende het jaar programma’s voor de creatieve industrie en wereld van brands en media. De focus ligt op de ontwikkeling van creative professionals, creative leadership, creative culture en creative excellence.

Daarnaast werkt de club aan innovatie en impact met ‘Circular Brands’ workshops en ‘Creativity Labs’ in bijvoorbeeld radio, mobile en out-of-home advertising. De activiteiten rondom de Lampen zijn uitgebreid met een ‘Dutch Creativity Festival’ en de Next-categorieën zoals business en experimental creativity. ADCN presenteert zich nu als ‘Club for Creativity’.

Het ADCN-bestuur 2018-2019 bestaat uit de volgende personen:

  • Mervyn ten Dam (President) - Creative Director & Founder, Achtung McGarryBowen
  • Claire Parker (Co-President) - Executive Creative Director, Design Bridge
  • Rik Ledder (Treasurer) - Managing Director, TBWA\Neboko Group
  • Vincent Lammers (Creative Director) - Creative Director & Partner, Ambassadors
  • Kim Dingler - Director Marketing & Strategy, Talpa Global
  • Kerrie Finch - Founder & CEO, FinchFactor
  • Emilio de Haan - Founder & Creative Partner, HERC the agency
  • Sarah Hagens - Founder & Director, Hagens
  • Jelani Isaacs - Executive Producer, New AMS Film Company
  • Mark van Iterson - Global Design Director, Heineken
  • Felicitas Olschewski - Creative Director, 72andSunny
  • Willem van Roosmalen - Founder, Homerun.co en Fontanel
  • Patrick Roubroeks - Founding Director, Xsaga
  • Thecla Schaeffer - Chief Marketing Officer, Accell Group
  • Alvaro Sotomayor - Creative Director, Wieden + Kennedy
  • Cyril van Sterkenburg - Director, Vandejong Creative Agency

Fotografie: Bas de Graaf

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken