Muziek-campagne Xite voor The Athlete's Foot
- Bureaus
- 26 okt 2018 @ 12:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenContentCampagnesTelevisieMuziek
- 26 okt 2018 @ 12:19
- Jeroen Mirck
Muziekzender Xite en The Athlete’s Foot lanceren een nieuwe campagne voor de keten van sneakerstores. Daarbij wordt ingehaakt op de release van Jacin Trills muziekvideo voor zijn nieuwe single 'Me Wave'.
Om de campagne crossmediaal op een krachtige wijze in te zetten zijn beelden uit de videoclip doorvertaald voor gebruik op verschillende mediumkanalen. De muziekvideo, geregisseerd en geproduceerd door Xite, ging donderdad in première op Xite en is inmiddels ook te zien op het YouTube-kanaal van Artsounds.
Iedereen is atleet
Vanuit de gedachte van The Athlete’s Foot dat iedereen in zijn eigen unieke wijze een athleet is, is de campagne en het idee voor de muziekvideo ontstaan. De natuurlijke match tussen de partijen komt daarom ook goed naar voren in de muziekvideo, waarin een meisje wordt gevolgd die net als Jacin Trill haar dromen achterna gaat én waarmaakt.
De campagne is vooraf geteased op de kanalen van Xite en Jacin Trill met behulp van Behind The Scenes-beelden uit de video. Om de release te vieren is het vanaf zaterdag 27 oktober mogelijk om kaarten voor de clubtour van Trill te winnen bij aankoop van sneakers bij winkels van The Athlete’s Foot. Daarnaast verloot Xite een jaar lang gratis sneakers.
Retail-traffic genereren
In de laatste fase van de campagne wordt de focus gelegd op het genereren van traffic naar de winkels van The Athlete’s Foot door middel van een crossmediale inzet van de muziekvideo via televisie en social media.
Martijn Brons, manager Content & Brand Partnerships bij Xite: 'Nooit eerder hebben we zo breed de content van een muziekvideo doorvertaald in alle fases en uitingen van een campagne. De content van de videoclip is in alle onderdelen verwerkt, waardoor er een sterke cohesie ontstaat tussen de content op social media en tv enerzijds en de etalages en schermen in de winkels van The Athlete’s Foot anderzijds. Zo wordt alle content op een effectieve manier ingezet om de awareness en traffic naar de stores te vergroten en de beoogde doelstellingen te behalen.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing