Muziek-campagne Xite voor The Athlete's Foot

Muziek-campagne Xite voor The Athlete's Foot
  • Bureaus
  • 26 okt 2018 @ 12:19
  • 21438 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenContentCampagnesTelevisieMuziek

Muziekzender Xite en The Athlete’s Foot lanceren een nieuwe campagne voor de keten van sneakerstores. Daarbij wordt ingehaakt op de release van Jacin Trills muziekvideo voor zijn nieuwe single 'Me Wave'.

Om de campagne crossmediaal op een krachtige wijze in te zetten zijn beelden uit de videoclip doorvertaald voor gebruik op verschillende mediumkanalen. De muziekvideo, geregisseerd en geproduceerd door Xite, ging donderdad in première op Xite en is inmiddels ook te zien op het YouTube-kanaal van Artsounds.

Iedereen is atleet

Vanuit de gedachte van The Athlete’s Foot dat iedereen in zijn eigen unieke wijze een athleet is, is de campagne en het idee voor de muziekvideo ontstaan. De natuurlijke match tussen de partijen komt daarom ook goed naar voren in de muziekvideo, waarin een meisje wordt gevolgd die net als Jacin Trill haar dromen achterna gaat én waarmaakt.

De campagne is vooraf geteased op de kanalen van Xite en Jacin Trill met behulp van Behind The Scenes-beelden uit de video. Om de release te vieren is het vanaf zaterdag 27 oktober mogelijk om kaarten voor de clubtour van Trill te winnen bij aankoop van sneakers bij winkels van The Athlete’s Foot. Daarnaast verloot Xite een jaar lang gratis sneakers.

Retail-traffic genereren

In de laatste fase van de campagne wordt de focus gelegd op het genereren van traffic naar de winkels van The Athlete’s Foot door middel van een crossmediale inzet van de muziekvideo via televisie en social media. 

Martijn Brons, manager Content & Brand Partnerships bij Xite: 'Nooit eerder hebben we zo breed de content van een muziekvideo doorvertaald in alle fases en uitingen van een campagne. De content van de videoclip is in alle onderdelen verwerkt, waardoor er een sterke cohesie ontstaat tussen de content op social media en tv enerzijds en de etalages en schermen in de winkels van The Athlete’s Foot anderzijds. Zo wordt alle content op een effectieve manier ingezet om de awareness en traffic naar de stores te vergroten en de beoogde doelstellingen te behalen.'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken