Rijksoverheid selecteert vijf bureaus

Rijksoverheid selecteert vijf bureaus
  • Bureaus
  • 13 okt 2018 @ 09:49
  • 12234 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PitchesKlantenCampagnesOverheidMaatschappij

De Rijksoverheid heeft via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus geselecteerd met wie het een raamovereenkomst wil sluiten voor de komende twee jaar en een optie om nog tweemaal met een jaar te verlengen.

De gekozen bureaus zijn (in volgorde van de uitslag): Roorda, Open Now (met TBWA en D&B), Cheil, Noise en MMS Groep (Publicis). De afvallers in de tweede ronde waren Dawn, Fitzroy, J. Walter Thompson Amsterdam, KesselsKramer en Selmore.

Welk bureau welke campagne gaat doen, is nog niet bekend. De specifieke campagnes worden via minicompetities verdeeld, waarna nadere overeenkomsten worden gesloten. Het betreft een voornemen tot gunning omdat de gehele procedure nog niet is doorlopen en er nog bezwaar kan worden gemaakt door de verliezers.

Hoogste score voor Roorda

Joeri Jansen, creative director van Roorda, meldt trots dat zijn bureau in de aanbesteding de hoogste score van alle tien deelnemende bureaus heeft gehaald. ‘Bij veel campagnes voor de Rijksoverheid speelt gedragsverandering een rol. Onze recente campagne MONO maar ook NIX18 en BOB zijn daar succesvolle voorbeelden van. Maar in de aanbesteding gaat het niet alleen om je credentials. Je moet je keer op keer bewijzen en op alle punten goed scoren. Van creatie, strategie tot economisch meest voordelig. We zijn blij en trots dat het wederom is gelukt en kijken uit naar de minicompetities met de nieuwe bureaus op de lijst.’

Vanaf begin 2019 starten de minicompetities. In tegenstelling tot vier jaar geleden is er geen onderscheid tussen grote en middelgrote of kleine campagnes. Alle campagnes van de Rijksoverheid zullen via minicompetities over de vijf winnende bureaus worden verdeeld.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken