Vervoerregio Amsterdam ziet het licht
- Bureaus
- 15 okt 2018 @ 11:20
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 15 okt 2018 @ 11:20
- Lucas Boon
Vervoerregio Amsterdam heeft in samenwerking met Natwerk de campagne 'Ik Val Op' gelanceerd. De dagen worden korter en daarom wordt fietslicht weer belangrijk, vindt het gemeentebedrijf. Op het Haarlemmerplein stond vorige week een rood-wit verlichte fuik die volledig uit fietslampjes bestond.
Het gaat hier om een fuik waar iedereen wél graag in wilde fietsen, want onverlichte fietsers werden er gratis van licht voorzien. Uiteindelijk zijn er meer dan 3.000 lampjes uitgedeeld. Een korte film (zie onder) van de activatie verspreid over social media moet de aandacht op de campagne blijven bevestigen. De campagne loopt tot eind november.
Willemijn Hut, projectmedewerker campagnes bij Vervoerregio Amsterdam, laat weten: 'In en om Amsterdam gebruikt minder dan de helft van alle fietsers verlichting. In Amsterdam zelfs maar een derde. Daar willen we verandering in brengen. Nu de dagen korter worden is opvallen extra belangrijk.'
Sem Voortman, creatief bij Natwerk, voegt daaraan toe: 'Lampjes zijn vaak kapot of worden vergeten. En fietsers in Amsterdam hebben altijd haast, dus wordt er vaak zonder lampje rondgecrossed. Om al deze onverlichte snelheidsduivels tegemoet te komen zijn we licht gaan uitdelen op een van de drukste fietspunten van Amsterdam. Dat werkt een stuk vrolijker dan een boete, dachten wij.'
Gemeente Amsterdam - Ik Val Op from Natwerk on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- campagnes
- fietslicht
- gemeente amsterdam
- ik val op
- vervoerregio amsterdam
- natwerk
- fiets
- sem voortman
- willemijn hut
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing