Vervoerregio Amsterdam ziet het licht

Vervoerregio Amsterdam ziet het licht
  • Bureaus
  • 15 okt 2018 @ 11:20
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Vervoerregio Amsterdam heeft in samenwerking met Natwerk de campagne 'Ik Val Op' gelanceerd. De dagen worden korter en daarom wordt fietslicht weer belangrijk, vindt het gemeentebedrijf. Op het Haarlemmerplein stond vorige week een rood-wit verlichte fuik die volledig uit fietslampjes bestond.

Het gaat hier om een fuik waar iedereen wél graag in wilde fietsen, want onverlichte fietsers werden er gratis van licht voorzien. Uiteindelijk zijn er meer dan 3.000 lampjes uitgedeeld. Een korte film (zie onder) van de activatie verspreid over social media moet de aandacht op de campagne blijven bevestigen. De campagne loopt tot eind november.

Willemijn Hut, projectmedewerker campagnes bij Vervoerregio Amsterdam, laat weten: 'In en om Amsterdam gebruikt minder dan de helft van alle fietsers verlichting. In Amsterdam zelfs maar een derde. Daar willen we verandering in brengen. Nu de dagen korter worden is opvallen extra belangrijk.'

Sem Voortman, creatief bij Natwerk, voegt daaraan toe: 'Lampjes zijn vaak kapot of worden vergeten. En fietsers in Amsterdam hebben altijd haast, dus wordt er vaak zonder lampje rondgecrossed. Om al deze onverlichte snelheidsduivels tegemoet te komen zijn we licht gaan uitdelen op een van de drukste fietspunten van Amsterdam. Dat werkt een stuk vrolijker dan een boete, dachten wij.'

 



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken