Werken bij Burger King is echt niet cool
- Bureaus
- 19 okt 2018 @ 09:58
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - FoodRecruitmentCampagnes
- 19 okt 2018 @ 09:58
- Redactie Bureaus
In de huidige arbeidsmarkt roept iedereen om het hardst hoe cool het wel niet is om er te werken. Burger King doet het omgekeerde: werken bij het Amerikaanse hamburger bedrijf is namelijk ‘not so cool’. SuperRebel ontwikkelde de wervingscampagne.
Dankzij de unieke ‘Flame-Grilled’ burgers is Burger King ‘the hottest place to work’, zo claimt de retailer. Deze claim wordt letterlijk weergegeven, want in de nieuwe HR-campagne zien we medewerkers die vlam vatten en het vuur uit de sloffen lopen. En dat is ‘not so cool’.
Working at Burger King is hot
SuperRebel ontwikkelde samen met Burger King een wervingscampagne waarin medewerkers letterlijk vlam vatten en zelfs de minst coole routineklus met passie en vuur doen. In verschillende video’s zien we medewerkers vegen, schoonmaken, uitserveren en natuurlijk hamburgers grillen op open vuur. Daar draait het bij Burger King om: Flame-Grilled burgers. Dat is wat de fastfoodketen onderscheidt van anderenen wat Burger King de ‘Hottest place to work’ maakt.
Net zoals de hamburgers van Burger King echt Flame-Grilled zijn, is het vuur in het video’s en op de foto’s ook echt. Dankzij het pyrotechnische bedrijf Moviestunts stonden mensen tijdens de shoot ook echt in vuur en vlam.
Nieuwe positionering
De recruitment-/wervingscampagne is de eerste campagne van Burger King gebaseerd is op de nieuwe, Nederlandse positionering die SuperRebel samen met Burger King Nederland heeft ontwikkeld. De aanstekelijke wervingscampagne wordt uitgerold in samenwerking met Vizeum en Blauw Gras via social media, online advertising, advertenties en posters in de hoop dat het vuurtje bij potentiële werknemers wordt aangewakkerd. De fotografie en regie voor de online videos is gedaan door Stef Nagel.
Esther van de Graaf, marketingmanager Burger King Nederland: 'Bij ons draait alles om de Flame-Grilled burgers. Dat is voor ons het belangrijkste onderscheid met andere hamburgerketens en waarom we zijn gaan omdenken. Burger King is wat ons betreft de hottest place to work. En er is natuurlijk niets leuker dan spelen met vuur, ook daarin zoeken we graag de grens op.'
Vlammende wervingscampagne
Arjan Hoekstra, Head of Concept SuperRebel: 'Een belangrijk onderdeel van de positionering van Burger King is dat elke Whopper ter plekke vers voor je wordt gemaakt, en dat er maar liefst 221.184 manieren zijn om een Whopper te maken. Het is de droom van iedere creatief om mee te mogen werken aan de campagnes van een prachtig internationaal merk als Burger King. Bij SuperRebel zoeken we graag de grens op. We gebruiken creativiteit om effectieve campagnes te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat deze campagne zijn werk gaat doen op de overspannen arbeidsmarkt.'
Lodewijk Varossieau, creative director van SuperRebel: 'Burger King heeft een geweldig track-record als het gaat om creatieve en prijswinnende campagnes. Wij zijn supertrots op het feit dat we Burger King Nederland mogen helpen met het bedenken van creatieve campagnes met als doel sneller te groeien op de Nederlandse markt. Ons eerste werk is een vlammende campagne om nieuwe medewerkers te werven.'
Varossieau was zelf bij de nachtelijke productie aanwezig. 'Ik kan zeggen dat het niet eenvoudig was om deze fantastische campagne te schieten. Maar het uiteindelijke resultaat is heel bijzonder. Dat hebben we te danken aan iedereen die heeft meegewerkt aan de campagne en het team van Burger King dat ook een nachtje heeft overgeslagen. Onze eerste campagne voor Burger King is misschien 'not so cool', maar wij zijn erg blij met het resultaat.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing