Zorg van de Zaak promoot breinvriendelijk werken

- Bureaus
- 4 okt 2018 @ 12:17
- 22871 x gelezen
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsCampagnesStorytelling
- 4 okt 2018 @ 12:17
- 22871 x gelezen
- Redactie Bureaus
Om meer aandacht te vragen voor het brein op de werkvloer start Zorg van de Zaak deze week de landelijke campagne 'Breinvriendelijk Werken'. De campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, richt zich op werkend Nederland, dat verleerd is zijn brein te laten rusten.
Digitalisering, het altijd 'aanstaan', het voortdurend verleggen van de aandacht van de ene opdracht naar de andere en regelmatige afleiding zorgen voor een zware belasting en ontregeling van het brein. Daarmee neemt het aantal rustmomenten voor het brein af. Werknemers verliezen hun concentratie en gaan met een vol hoofd, futloos naar huis.
Wat gebeurt er in ons brein?
In de campagne wordt de kijker bewust gemaakt van al dat onbewuste breinonvriendelijke gedrag dat we iedere dag vertonen en normaal zijn gaan vinden. Even een vraagje van een collega. Het lijkt zo gewoon, maar je brein denkt daar heel anders over. Word je onderbroken, dan duurt het tot wel 25 minuten om je focus te herwinnen.
Of een presentatie. Deze lijken steeds vaker op een strijd om aandacht. Met als grootste verliezer: je zelfvertrouwen. En daarmee je effectiviteit. Twee voorbeelden die in de campagne middels online video, social media en print door Zorg van de Zaak zichtbaar worden gemaakt. In de video wordt door middel van animatie getoond wat er daadwerkelijk in ons brein gebeurt.
Nederland werkt breinonvriendelijk
Uit onderzoek van Zorg van de Zaak blijkt dat meer dan de helft van werkend Nederland (53%) meerdere keren per maand lusteloos thuis komt van een dag werken. 19% van werkend Nederland ervaart dit zelfs meerdere keren per week. Bijna tweederde (63%) van werkend Nederland heeft meerdere keren per maand grote moeite om zich te concentreren op het werk, waarvan iets meer dan een kwart (26%) dit meerdere keren per week ervaart. 42% ervaart meerdere malen per maand minder werkplezier, omdat er geen mogelijkheden zijn om breinvriendelijk te werken. Een derde van de werkgevers krijgt van zijn medewerkers een onvoldoende op het gebied van Breinvriendelijk Werken.
Credits
Opdrachtgever: Zorg van de Zaak
Verantwoordelijk bij klant: Marius Touwen, Ulrika Leons, Nathalie Ruisendaal, Anouk-Aimée Lilipaly
Bureau: XXS Amsterdam
Art: Paul van Uden
Copy: Anne-Maro Huberts
Creatieve Directie: John de Vries, René Verbong
Strategie: José Evers
Account: Francis Oud
Agency Producer: Josien de Heul
Design animatie: Eelko van der Made, Robert-Jan Hoesman
Film productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Nils Vleugels
Fotografie: Jeroen Hofman
Grading: Ruben Labree
Animatie: Jos Wabeke
Sound Design: Soundsright - Joshua Petit & Mari Koning
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsProfvoetballers geven peptalk in...17236x
- NieuwsMediaMarkt lanceert flexibele...16784x
- NieuwsKeymusic kiest voor The Fightclub16328x
- NieuwsZilveren Kruis kiest voor Storm...14216x
- NieuwsMagneds ontwikkelt...14039x
- NieuwsGoSpooky: Snapchat Lens voor...13289x
Laatste Nieuws
- Hamilton Bright neemt Dutch Moving... 09-12-2019
- Esprix Awards lanceert sfeerfilm09-12-2019
- ACHTUNG!mcgarrybowen start nieuwe... 09-12-2019
- Siebren Roorda regional director... 09-12-2019
- Hornbach introduceert Derde Klusdag06-12-2019
- T-Mobile lanceert escape room-game06-12-2019
MarketingTribune Events
- 6feb 2020
Branded Content Event
- 13feb 2020
Data Driven Commerce Event
- 26mrt 2020
Shopping Awards 2020

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's