Zorg van de Zaak promoot breinvriendelijk werken
- Bureaus
- 4 okt 2018 @ 12:17
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsCampagnesStorytelling
- 4 okt 2018 @ 12:17
- Redactie Bureaus
Om meer aandacht te vragen voor het brein op de werkvloer start Zorg van de Zaak deze week de landelijke campagne 'Breinvriendelijk Werken'. De campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, richt zich op werkend Nederland, dat verleerd is zijn brein te laten rusten.
Digitalisering, het altijd 'aanstaan', het voortdurend verleggen van de aandacht van de ene opdracht naar de andere en regelmatige afleiding zorgen voor een zware belasting en ontregeling van het brein. Daarmee neemt het aantal rustmomenten voor het brein af. Werknemers verliezen hun concentratie en gaan met een vol hoofd, futloos naar huis.
Wat gebeurt er in ons brein?
In de campagne wordt de kijker bewust gemaakt van al dat onbewuste breinonvriendelijke gedrag dat we iedere dag vertonen en normaal zijn gaan vinden. Even een vraagje van een collega. Het lijkt zo gewoon, maar je brein denkt daar heel anders over. Word je onderbroken, dan duurt het tot wel 25 minuten om je focus te herwinnen.
Of een presentatie. Deze lijken steeds vaker op een strijd om aandacht. Met als grootste verliezer: je zelfvertrouwen. En daarmee je effectiviteit. Twee voorbeelden die in de campagne middels online video, social media en print door Zorg van de Zaak zichtbaar worden gemaakt. In de video wordt door middel van animatie getoond wat er daadwerkelijk in ons brein gebeurt.
Nederland werkt breinonvriendelijk
Uit onderzoek van Zorg van de Zaak blijkt dat meer dan de helft van werkend Nederland (53%) meerdere keren per maand lusteloos thuis komt van een dag werken. 19% van werkend Nederland ervaart dit zelfs meerdere keren per week. Bijna tweederde (63%) van werkend Nederland heeft meerdere keren per maand grote moeite om zich te concentreren op het werk, waarvan iets meer dan een kwart (26%) dit meerdere keren per week ervaart. 42% ervaart meerdere malen per maand minder werkplezier, omdat er geen mogelijkheden zijn om breinvriendelijk te werken. Een derde van de werkgevers krijgt van zijn medewerkers een onvoldoende op het gebied van Breinvriendelijk Werken.
Credits
Opdrachtgever: Zorg van de Zaak
Verantwoordelijk bij klant: Marius Touwen, Ulrika Leons, Nathalie Ruisendaal, Anouk-Aimée Lilipaly
Bureau: XXS Amsterdam
Art: Paul van Uden
Copy: Anne-Maro Huberts
Creatieve Directie: John de Vries, René Verbong
Strategie: José Evers
Account: Francis Oud
Agency Producer: Josien de Heul
Design animatie: Eelko van der Made, Robert-Jan Hoesman
Film productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Nils Vleugels
Fotografie: Jeroen Hofman
Grading: Ruben Labree
Animatie: Jos Wabeke
Sound Design: Soundsright - Joshua Petit & Mari Koning
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing