Zorg van de Zaak promoot breinvriendelijk werken

Zorg van de Zaak promoot breinvriendelijk werken
  • Bureaus
  • 4 okt 2018 @ 12:17
  • 16977 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesStorytelling

Om meer aandacht te vragen voor het brein op de werkvloer start Zorg van de Zaak deze week de landelijke campagne 'Breinvriendelijk Werken'. De campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, richt zich op werkend Nederland, dat verleerd is zijn brein te laten rusten.

Digitalisering, het altijd 'aanstaan', het voortdurend verleggen van de aandacht van de ene opdracht naar de andere en regelmatige afleiding zorgen voor een zware belasting en ontregeling van het brein. Daarmee neemt het aantal rustmomenten voor het brein af. Werknemers verliezen hun concentratie en gaan met een vol hoofd, futloos naar huis.

Wat gebeurt er in ons brein?

In de campagne wordt de kijker bewust gemaakt van al dat onbewuste breinonvriendelijke gedrag dat we iedere dag vertonen en normaal zijn gaan vinden. Even een vraagje van een collega. Het lijkt zo gewoon, maar je brein denkt daar heel anders over. Word je onderbroken, dan duurt het tot wel 25 minuten om je focus te herwinnen.

Of een presentatie. Deze lijken steeds vaker op een strijd om aandacht. Met als grootste verliezer: je zelfvertrouwen. En daarmee je effectiviteit. Twee voorbeelden die in de campagne middels online video, social media en print door Zorg van de Zaak zichtbaar worden gemaakt. In de video wordt door middel van animatie getoond wat er daadwerkelijk in ons brein gebeurt.

Nederland werkt breinonvriendelijk

Uit onderzoek van Zorg van de Zaak blijkt dat meer dan de helft van werkend Nederland (53%) meerdere keren per maand lusteloos thuis komt van een dag werken. 19% van werkend Nederland ervaart dit zelfs meerdere keren per week. Bijna tweederde (63%) van werkend Nederland heeft meerdere keren per maand grote moeite om zich te concentreren op het werk, waarvan iets meer dan een kwart (26%) dit meerdere keren per week ervaart. 42% ervaart meerdere malen per maand minder werkplezier, omdat er geen mogelijkheden zijn om breinvriendelijk te werken. Een derde van de werkgevers krijgt van zijn medewerkers een onvoldoende op het gebied van Breinvriendelijk Werken.

Credits

Opdrachtgever: Zorg van de Zaak

Verantwoordelijk bij klant: Marius Touwen, Ulrika Leons, Nathalie Ruisendaal, Anouk-Aimée Lilipaly

Bureau: XXS Amsterdam

Art: Paul van Uden

Copy: Anne-Maro Huberts

Creatieve Directie: John de Vries, René Verbong

Strategie: José Evers

Account: Francis Oud

Agency Producer: Josien de Heul

Design animatie: Eelko van der Made, Robert-Jan Hoesman

Film productiemaatschappij: DPPLR      

Regisseur: Nils Vleugels

Fotografie: Jeroen Hofman

Grading: Ruben Labree

Animatie: Jos Wabeke

Sound Design: Soundsright - Joshua Petit & Mari Koning



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken