Accenture Interactive haalt creatieve directie

Accenture Interactive haalt creatieve directie
  • Bureaus
  • 29 nov 2018 @ 10:12
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InteractieOnline advertisingPersonaliaCreatieStrategie

Accenture Interactive versterkt zijn directie met drie talenten uit de creatieve sector. Met Gijs de Bruijn als strategy director en Martijn van Marle en Peter van Rij als executive creative directors wil de agency-tak van Accenture 'een volledige suite aan digital marketing-services en merkervaring' kunnen bieden.

Het drietal start in januari. De Bruijn komt van Selmore, waar hij eerst strategy director en later managing director Strategy was. Hij brengt op het gebied van branding, advertising, strategieplanning, crossmedia-projecten en direct marketing een schat aan ervaring mee naar Accenture Interactive. Eerder werkte De Bruijn voor verschillende bureaus, waaronder MRM/McCann, TBWA en Publicis, en voor ING.

Hij stond aan de basis van diverse merkpositioneringen voor onder meer ABN Amro, Škoda, Lotto en DeLaMar Theater, en bekende Selmore-campagnes, waaronder de Bavaria 0.0%-campagne met Charlie Sheen, Audi’s 'Road to Zero' en ASN Bank.

Van Ogilvy naar Accenture

De nieuwe executive creative directors van Accenture Interactive behoren als duo al jaren tot de top van de Nederlandse creatieve sector. Zij werkten tot voor kort bij Ogilvy, waar zij de rol vervulden van Chief Creative Officers. Daarvoor werkten ze elf jaar als creative directors bij TBWA\Neboko.

Van Marle en Van Rij zijn samen nauw betrokken bij een aantal bekende langlopende Nederlandse campagnes: de drie vrienden van Amstel, de Albert Heijn-campagne met de supermarktmanager en de 'geschikt/ongeschikt'-campagne van de Landmacht. Daarnaast boekten ze internationaal succes met campagnes voor Heineken, Philips, Ford en Amnesty. Op hun cv staan awards voor zowel creativiteit als effectiviteit, waaronder Cannes Lions, Effies, Lampen, Magneten, Accenten en Esprix Awards.

'Met de toevoeging van deze nieuwe, creatieve capaciteiten aan ons team versterken we onze positie als echte digital experience agency', zegt Ron Vrijmoet, managing director van Accenture Interactive. 'Met de combinatie van Gijs, Martijn en Peter en onze huidige service- en productdesign director Nick Muller hebben we een ultrasterk creative directieteam om onze klanten te helpen hun doelgroepen van de beste merkervaringen te voorzien.'

Gijs de Bruijn, de nieuwe strategy director: 'De klantervaring is de manifestatie van de merkbelofte geworden. Accenture Interactive is een nieuw soort bureau dat creativiteit mixt met een stevige technologische basis. De ontwikkelingen in de creatieve industrie zijn in een stroomversnelling geraakt en het is voor mij een logische volgende stap om onderdeel te worden van een fundamenteel nieuwe aanpak van experience marketing.'

Creatie mixen met technologie

Martijn van Marle, een van de nieuwe Executive Creative Directors, zegt namens het duo: 'Als creatief team weten we als geen ander hoe je emotioneel aansprekende campagnes neerzet. Dat gaan we combineren met een aantal van de beste data- en technologie-experts die innovatieve digitale oplossingen ontwerpen. Zet mensen met een diversiteit van talent bij elkaar en er gebeuren gegarandeerd mooie dingen.'

Accenture is wereldwijd een toonaangevende dienstverlener met een uitgebreide reeks diensten en oplossingen op het gebied van strategie, advies, technologie, digitale en operationele dienstverlening. Dochterfirma Accenture Interactive helpt merken en bedrijven met de transformatie van klantervaringen. Middels ons aanbod in design, marketing, content en commerce creëren we nieuwe manieren om winst te behalen in een economie die wordt gedreven door ervaringen. Accenture Interactive is door AdAge voor het derde jaar op rij benoemd tot ’s werelds grootste digitale bureau in het meest recente Ad Age-bureaurapport. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken