BMW Group Nederland kiest voor Dentsu Aegis Network en Merkle

BMW Group Nederland kiest voor Dentsu Aegis Network en Merkle
  • Bureaus
  • 28 nov 2018 @ 10:54
  • 14141 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Mediastrategie

BMW Group Nederland kiest per 1 januari 2019 voor Dentsu Aegis Network (DAN) en Merkle. DAN wordt verantwoordelijk voor alle nationale online en offline media-activiteiten waaronder strategie, inkoop en planning.

Merkle voert alle activiteiten uit op het gebied van marketing performance & automation. Hieronder vallen alle CRM werkzaamheden.

Prioriteiten

Peter Haug, Marketing Director BMW Group Nederland: ‘DAN en Merkle hebben tijdens de afzonderlijke pitch-processen aangetoond op geïntegreerde wijze samen te werken. Dit lijkt zo vanzelfsprekend, maar het is steeds complexer om over de verschillende kanalen heen de klant goed en eenduidig te kunnen bedienen. Voor BMW Group Nederland was dit punt dan ook één van de prioriteiten in de pitches.’

Julius Minnaar, CEO van Dentsu Aegis Network Nederland: ‘BMW en MINI zijn prachtige merken en we zijn erg trots dat BMW Group de samenwerking op het gebied van media wil uitbreiden op zowel online als offline media-activiteiten. We kijken uit naar de samenwerking.’

Interacties

Jos van Loo, CEO van Merkle Nederland: ‘Vanuit Oxyma (onderdeel Merkle Nederland) werken we al jaren als een verlengstuk van BMW Group. We zorgen samen voor interacties met mensen die een passie hebben voor BMW. We dagen elkaar uit om sprankelend, vernieuwend en kwalitatief goed werk te leveren. We zijn er trots op dat we ook de komende jaren als team verder gaan en dat we kunnen blijven bouwen aan een uitstekende positie voor BMW in de markt.’

De samenwerking tussen DAN en BMW Group Nederland zal effectief zijn vanaf 1 januari 2019. Enkele online media-activiteiten waren al geborgd bij digitaal online bureau iProspect, onderdeel van DAN. BMW Group Nederland is tevens klant bij Oxyma (onderdeel Merkle Nederland). De (hernieuwde) samenwerking tussen BMW Group Nederland en Oxyma start op 21 januari en wordt aangegaan voor een periode van minimaal 3 jaar.

Oxyma – a Merkle company is sinds november 2017 onderdeel van Dentsu Aegis Network.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken