BMW Group Nederland kiest voor Dentsu Aegis Network en Merkle
- Bureaus
- 28 nov 2018 @ 10:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Mediastrategie
- 28 nov 2018 @ 10:54
- Sjaak Hoogkamer
BMW Group Nederland kiest per 1 januari 2019 voor Dentsu Aegis Network (DAN) en Merkle. DAN wordt verantwoordelijk voor alle nationale online en offline media-activiteiten waaronder strategie, inkoop en planning.
Merkle voert alle activiteiten uit op het gebied van marketing performance & automation. Hieronder vallen alle CRM werkzaamheden.
Prioriteiten
Peter Haug, Marketing Director BMW Group Nederland: ‘DAN en Merkle hebben tijdens de afzonderlijke pitch-processen aangetoond op geïntegreerde wijze samen te werken. Dit lijkt zo vanzelfsprekend, maar het is steeds complexer om over de verschillende kanalen heen de klant goed en eenduidig te kunnen bedienen. Voor BMW Group Nederland was dit punt dan ook één van de prioriteiten in de pitches.’
Julius Minnaar, CEO van Dentsu Aegis Network Nederland: ‘BMW en MINI zijn prachtige merken en we zijn erg trots dat BMW Group de samenwerking op het gebied van media wil uitbreiden op zowel online als offline media-activiteiten. We kijken uit naar de samenwerking.’
Interacties
Jos van Loo, CEO van Merkle Nederland: ‘Vanuit Oxyma (onderdeel Merkle Nederland) werken we al jaren als een verlengstuk van BMW Group. We zorgen samen voor interacties met mensen die een passie hebben voor BMW. We dagen elkaar uit om sprankelend, vernieuwend en kwalitatief goed werk te leveren. We zijn er trots op dat we ook de komende jaren als team verder gaan en dat we kunnen blijven bouwen aan een uitstekende positie voor BMW in de markt.’
De samenwerking tussen DAN en BMW Group Nederland zal effectief zijn vanaf 1 januari 2019. Enkele online media-activiteiten waren al geborgd bij digitaal online bureau iProspect, onderdeel van DAN. BMW Group Nederland is tevens klant bij Oxyma (onderdeel Merkle Nederland). De (hernieuwde) samenwerking tussen BMW Group Nederland en Oxyma start op 21 januari en wordt aangegaan voor een periode van minimaal 3 jaar.
Oxyma – a Merkle company is sinds november 2017 onderdeel van Dentsu Aegis Network.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing