Frieda Ulsamer de Waard managing partner bij 2Basics

Frieda Ulsamer de Waard managing partner bij 2Basics
  • Bureaus
  • 22 nov 2018 @ 11:05
  • 10797 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Ulsamer de Waard wordt managing partner bij marketing & activatie bureau 2Basics. Zij gaat oprichter Ruben Houkes helpen bij de verdere uitbouw van het bureau.

Frieda Ulsamer de Waard over haar komst: ‘Ik ben in de reclame gestopt (zij verliet recentelijk bureau Kokoro - red.) omdat ik de bureauwereld zie veranderen. De huidige manier van werken, de relaties tussen klanten en bureau en de betekenis die ik zoek, deden mij besluiten een andere koers te kiezen. Een zoektocht naar werk buiten een reclamebureau waar mijn 25 jaar ervaring in de marketingcommunicatie van pas komt.’

Impact

Ulsamer de Waard zocht een bureau dat vooral ‘het vergroten van maatschappelijke impact van merken als ambitie heeft.’ Ze heeft dat naar eigen zeggen gevonden in 2Basics. ‘2Basics is een pareltje van een bedrijf. Veel klanten weten het bureau al te vinden en weten dat er mooie cases zijn en worden gemaakt. Echter, de hele wereld mag weten dat ‘we’ er zijn.’

Relevantie

Houkes: ‘Wij helpen merken versterken en omzet te laten groeien, op zo’n manier dat we ook een maatschappelijke bijdrage leveren: brand, business & social impact. Van oudsher doen we veel voor merken in sport, maar intussen vertalen we dat ook naar andere vormen van impact, zoals we dat deden voor Sanquin in gaming. Merken zijn op zoek naar bredere relevantie. Onze klantenlijst is sterk gegroeid. Frieda komt ons helpen bestaande klanten als KPN, EY, Sanquin, Coloplast, IJF, Subway beter te servicen en meer klanten te interesseren in onze manier van denken.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken