Gijsbregt Vijn: Story seminar is ontmoetingsplek marketeer en creatief

Gijsbregt Vijn: Story seminar is ontmoetingsplek marketeer en creatief
  • Bureaus
  • 26 nov 2018 @ 13:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Kennissessie

Creative agency Lemon Scented Tea organiseert samen met Marketingtribune het Story Seminar op 29 november aanstaande. Directeur van het bureau, Gijsbregt Vijn, licht toe waarom marketeers dit event niet mogen missen.

Wat wil je met het Story Seminar bereiken? Wanneer is het geslaagd?

Vijn: ‘We zijn het Story Seminar gestart om eens wat schwung te brengen in de marketing events in Nederland. Ons doel is om creatieve minds en marketing- en business minds samen te brengen. Vaak zijn deze werelden namelijk gescheiden. Op de meeste creatieve evenementen zie je weinig marketeers en op marketing evenementen zie je bijna geen creatieven. Terwijl het beste en meest effectieve werk juist ontstaat door de kruisbestuiving van deze twee. Eigenlijk vreemd natuurlijk. Het is geslaagd als we met elkaar tot fundamenteel nieuwe inzichten komen, er een positieve energie ontstaat tussen sprekers en marketeers en we er samen nog even een mooi feestje van maken met de Festimi DJ’s tijdens de after drinks.’

Waarom moeten de marketeers naar dit event komen? 

‘De inhoud van het seminar gaat echt over hoe creativiteit bijdraagt aan effectiviteit. Dat kan via alle kanalen en met alle vormen van creativiteit. Daardoor skippen we sales praatjes en bepaalde specialismes die zichzelf willen verkopen. Alleen pure marketingcases, vernieuwende ideeën en top mensen uit het vak. We zien dat er zo ongelofelijk veel ruis is in de markt. De ene hype volgt op de andere hype. Soms lijkt het alsof bij veel marketeers een soort fomo is ontstaan: the fear of missing out. Met het Story seminar willen we de marketeer van de fomo genezen. Hoe doen topmerken het, welke ideeën braken de markt open, wat zijn daarin de keuzes geweest en hoe hebben ze gewerkt.

En dat is precies wat we gaan doen op het Story Seminar. In een open en relaxte sfeer gaan we echt met elkaar uitvinden welke routes allemaal tot sterke memory structures leiden. We hebben expres ervoor gekozen deze term van Byron Sharp te gebruiken om dat duidelijk is aangetoond dat sterke memory structures leiden tot sterke en winstgevende merken. Dat is een mooie basis om mee aan de slag te gaan. We zullen overigens zeker niet het Byron Sharp denken als de enige waarheid neerzetten. We gaan juist vanuit verschillende invalshoeken kijken hoe je de favoriet wordt van de consument.

Dit gaan we doen vanuit de volgende invalshoeken: TOMS zal spreken vanuit een purpose strategie, Rivella vanuit een pure Byron Sharp strategie waarin met name gefocust wordt op mental availabiity van de assets, CitizenM stuurt juist aan op een PR & activatie strategie en Blauw research zal een onderbouwde presentatie geven over hoe het Byron Sharp gedachtegoed en purpose driven communicatie elkaar juist versterken . Daarnaast geeft onze strategy director Gijs de Beus een presentatie over hoe een sterk verhaal bijdraagt in de effectiviteit van je merk en de creatie van je communicatie.’

Hoe word je de favoriet van de consument?

‘Daar zijn natuurlijk vele antwoorden op mogelijk. Op het seminar komen daar ook verschillende antwoorden op. Als creative agency hebben wij een sterk geloof dat creativiteit een enorm belangrijke rol speelt in het bouwen van sterke merken en effectieve communicatie. Daarom brengen wij in het seminar ook deze werelden bij elkaar. Die creativiteit is voor ons heel belangrijk, deze zetten wij namelijk in om mensen te raken. Emotie zorgt voor effect, dit is gebleken uit de onderzoeken van Les Binet en Peter Field. Onze strategy director Gijs de Beus zal hier dieper op ingaan tijdens het seminar. Dus als antwoord op je vraag: zorg dat je emotionele spanning brengt in de positionering van je merk en breng deze emotie tot leven in je gehele communicatie funnel, je innovaties en interne cultuur. Dat is wat ons betreft het recept om de favoriet van de consument te worden en te blijven.’

Marketeers hebben steeds meer kanalen en media tot hun beschikking. Hoe blijven zij de juiste keuzes maken?

Voor het antwoord op die vraag moet je gewoon naar het Story Seminar (vanaf 15.00 uur) komen. We zijn trouwens bijna uitverkocht. Er zijn nog een aantal laatste tickets verkrijgbaar via Eventbrite: https://thestoryseminar.eventbrite.nl

  

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken