Monuta zet mooie herinneringen centraal

Monuta zet mooie herinneringen centraal
  • Bureaus
  • 6 nov 2018 @ 12:42
  • 14019 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommercialsStorytellingCampagnes

Nog eenmaal mooie herinneringen creëren met elkaar. Dat staat centraal in de nieuwe campagne van Monuta, die samen met N=5 is ontwikkeld. De uitvaartorganisatie borduurt voort op de vorig jaar ingeslagen koers om Nederland bewuster maken van het afscheid.

Een persoonlijk afscheid kan enorm waardevol zijn. Monuta begrijpt echter dat dit niet iets is waar je dagelijks over nadenkt. Met wat voorbereiding weet je zeker dat je een persoonlijk afscheid krijgt op een manier die bij je past. De campagnes van Monuta laten dan ook zien hoe je samen mooie herinneringen kan creëren, die een persoonlijk afscheid mogelijk maakt.

In de eerste campagne zagen we een groep vrienden nog een keer een echt mannenweekend beleven. Nu zien we in de nieuwste commercial een ouder stel, dat hun dierbare herinnering van hun eerste date nog eens overdoet. Naast tv zullen ook op de website en social media aandacht aan mooie herinneringen besteed worden, met bijzondere verhalen.

Invulling aan de kijker

'Onze commercials vertellen geen feiten en laten altijd de invulling over aan de kijker', zegt Henrieke van Dam, brandmanager Monuta. 'Zo blijkt iedereen zijn eigen verhaal in te vullen. De focus in de commercial ligt op zo iets kleins als de keuze van de bloemen bij een uitvaart. Dat kan van grote betekenis zijn voor iemand en dat maakt een afscheid voor iedereen anders en bijzonder.'

N=5 werkte net zoals bij de film van vorig jaar samen met regisseur Bram Schouw. Uit onderzoek van NL Eyes blijkt dat de nieuw ingeslagen richting succesvol is. De top-of-mind score was de hoogste ooit gemeten.

Credits

Opdrachtgever: Monuta

Bureau: N=5

Creatie: Bart Kooij, Romke Oortwijn

Strategie: Marc Oosterhout, Joris Gruiters

Account: Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Maaike Langereis

Productie N=5: Lotte de Rooij

Productiemaatschappij: Bonkers

Regisseur: Bram Schouw

DOP: Gregg Telussa

Executive Producer: Saskia Kok      

Editor: Annelien van Wijnbergen

Postproductie:  Crabsalad

Geluid: Soundcircus

Verantwoordelijk bij Monuta: Yolanda Wouters, Henrieke van Dam



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken