Monuta zet mooie herinneringen centraal
- Bureaus
- 6 nov 2018 @ 12:42
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CommercialsStorytellingCampagnes
- 6 nov 2018 @ 12:42
- Jeroen Mirck
Nog eenmaal mooie herinneringen creëren met elkaar. Dat staat centraal in de nieuwe campagne van Monuta, die samen met N=5 is ontwikkeld. De uitvaartorganisatie borduurt voort op de vorig jaar ingeslagen koers om Nederland bewuster maken van het afscheid.
Een persoonlijk afscheid kan enorm waardevol zijn. Monuta begrijpt echter dat dit niet iets is waar je dagelijks over nadenkt. Met wat voorbereiding weet je zeker dat je een persoonlijk afscheid krijgt op een manier die bij je past. De campagnes van Monuta laten dan ook zien hoe je samen mooie herinneringen kan creëren, die een persoonlijk afscheid mogelijk maakt.
In de eerste campagne zagen we een groep vrienden nog een keer een echt mannenweekend beleven. Nu zien we in de nieuwste commercial een ouder stel, dat hun dierbare herinnering van hun eerste date nog eens overdoet. Naast tv zullen ook op de website en social media aandacht aan mooie herinneringen besteed worden, met bijzondere verhalen.
Invulling aan de kijker
'Onze commercials vertellen geen feiten en laten altijd de invulling over aan de kijker', zegt Henrieke van Dam, brandmanager Monuta. 'Zo blijkt iedereen zijn eigen verhaal in te vullen. De focus in de commercial ligt op zo iets kleins als de keuze van de bloemen bij een uitvaart. Dat kan van grote betekenis zijn voor iemand en dat maakt een afscheid voor iedereen anders en bijzonder.'
N=5 werkte net zoals bij de film van vorig jaar samen met regisseur Bram Schouw. Uit onderzoek van NL Eyes blijkt dat de nieuw ingeslagen richting succesvol is. De top-of-mind score was de hoogste ooit gemeten.
Credits
Opdrachtgever: Monuta
Bureau: N=5
Creatie: Bart Kooij, Romke Oortwijn
Strategie: Marc Oosterhout, Joris Gruiters
Account: Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Maaike Langereis
Productie N=5: Lotte de Rooij
Productiemaatschappij: Bonkers
Regisseur: Bram Schouw
DOP: Gregg Telussa
Executive Producer: Saskia Kok
Editor: Annelien van Wijnbergen
Postproductie: Crabsalad
Geluid: Soundcircus
Verantwoordelijk bij Monuta: Yolanda Wouters, Henrieke van Dam
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing