SAN 30 jaar: criteria eenmalige Reclameparels bekend
- Bureaus
- 22 nov 2018 @ 10:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 22 nov 2018 @ 10:14
- Sjaak Hoogkamer
SAN bestaat 30 jaar en viert dat met een éénmalige Jubileumcategorie de Reclameparels, oftewel de beste campagnes van de afgelopen 30 jaar. De criteria voor deze categorie zijn nu bekendgemaakt. Per merk kan één campagne uit de afgelopen 30 jaar ingezonden worden.
Ook voor merken die nog (lang) geen 30 jaar oud zijn is de vraag: wat is het beste werk van de afgelopen jaren? Er wordt volgens Frits Schuring van SAN een vakjury samengesteld met 30 specialisten uit de afgelopen 30 jaar van zowel adverteerders als van bureauzijde. Inzenden kan voor het eenmalige tarief van slechts € 330,-- per pagina (meerdere pagina’s is ook mogelijk).
Inzenden campagnes
Schuring: ‘Adverteerders of bureaus of individuen kunnen campagnes insturen. De inzending wordt geplaatst in het SAN Jaarboek 2018. De casebeschrijving wordt ingevuld onder de kopjes: Doelstelling, Doelgroep, Merkomschrijving, Concept en Media- & Middelenstrategie. Uiteraard alles voor zover e.e.a. nog terug te halen is, anders volstaat een beschrijving in het kader van de tijdgeest.’
Bij inzending moet in elk geval antwoord worden gegeven op deze 4 vragen waarop ook wordt gejureerd:
- Wat was het effect op het merk? (brand awareness, herpositionering, marktaandeel)
- Was het vernieuwend in marketing? En zo ja, op welk vlak (innovator of??).
- Welk effect op cultuur/samenleving? (heeft bijv. een plekje veroverd in ons collectief geheugen of is opgenomen in het dagelijks woordgebruik/woordenboek?).
- In welk jaar is de campagne gestart en (voor zover relevant) geëindigd?
Bij voorkeur onderbouwd met cijfers, anders met een beschrijving.
Voorbeelden
Schuring noemt enkele voorbeelden: ‘Maximaal 1 campagne per merk, inclusief labels en merk extensies, bijvoorbeeld: KPN mag Hi en KPN inzenden. Niet KPN consumenten en KPN zakelijk, Heineken mag Heineken en Amstel inzenden, maar niet Heineken 0.0 en Heineken. ING mag ING en Postbank insturen, Postbank als voorloper van ING, maar als apart merk.'
Schuring: ‘Bij het insturen van campagnes willen we marketeers/bureaus ook vooral uitdagen om hun huidige werk niet direct als ‘het beste’ werk te zien, maar juist in de rijke historie te duiken en eventueel succesvolle campagnes van lang geleden in te sturen.’
Inzenden
Tot uiterlijk 20 december 2018 kun je één of meerdere pagina’s reserveren in het SAN Jaarboek.
Ga naar www.sanaccent.nl en kijk bij ‘Jaarboek’. Of bel RSM, Reinhart Reynders: 020 – 770 84 81.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing