Awareness-campagne van Medtronic en Woedend over diabetes
- Bureaus
- 21 nov 2018 @ 10:35
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InfluencermarketingCommercialsCampagnes
- 21 nov 2018 @ 10:35
- Jeroen Mirck
Ruim 100.000 Nederlanders hebben diabetes type 1, maar bijna niemand weet precies wat dit inhoudt. Daarom ontwikkelde creatief bureau Woedend een geïntegreerde campagne voor Medtronic, inclusief een commercial en influencers die de ziekte ervaren.
Ruim 80% van Nederland weet niet precies wat type 1 diabetes inhoudt. Een kwart weet zelfs helemaal niet wat het is, zo blijkt uit onderzoek van Medtronic. Meer dan 100.000 mensen in Nederland hebben diabetes type 1, maar er heerst veel onbegrip.
Dat komt deels omdat de effecten van de ziekte niet altijd zichtbaar zijn, maar ook omdat diabetes type 1 vaak verward wordt met type 2 (een aandoening die vaak voorkomt uit een ongezonde levensstijl).
Diabetes Type 1 krijgt gezicht
Om het kennisniveau en de awareness rondom diabetes type 1 te vergroten heeft Woedend Creative Agency een geïntegreerde campagne ontwikkeld. Onder het thema ‘Diabetes type 1, daar kun je niet omheen’ krijgt de aandoening een gezicht. Want diabetes type 1 heb je de hele dag, je hele leven. Daar kun je létterlijk niet omheen. Het platform Daarkunjenietomheen.nl is de thuisbasis van de campagne.
Deze week is de tv-commercial gelanceerd en gaan er meerdere video’s online die laten zien hoe heftig leven met diabetes type 1 is.
PR-stunt met influencers
De campagne is officieel gestart met een PR-stunt waarin influencers Donny Roelvink, Zoey Ivory en Tim Senders de impact ervaren van de effecten van diabetes type 1, door plaats te nemen in een stuntvliegtuig voor een onverwacht heftige rit.
Ook YouTubers Marije van der Made van het kanaal @ditgebeurterals en Bart en Robin van @BenR (‘Maandag moeilijkheden’) ervaren wat de invloed van diabetes type 1 door de hele dag hun bloedsuikerwaarde te checken, te letten op hun eten en zichzelf te prikken.
Daarnaast is er een always on contentkalender ontwikkeld voor diverse social mediakanalen.
Medtronic is een van ’s werelds grootste bedrijven op het gebied van de medische technologie. Door innovatie en samenwerking helpt Medtronic samen de zorg verbeteren. De campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met MediaXplain & Bruut Amsterdam.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing