'CMO rekent bureau straks af op hard resultaat'

'CMO rekent bureau straks af op hard resultaat'
  • Bureaus
  • 4 dec 2018 @ 11:18
  • 8232 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CommunicatieMarketing

In een wereld vol technologie en disruptie verliezen bedrijven controle. Uit onderzoek blijkt dat CEO’s en CMO’s de marketing- en mediawereld vaak niet overzichtelijk, transparant en objectief vinden, zo meldt kersvers fusiebureau DDB Unlimited.

Lees meer over de bureau-fusie elders op MarketingTribune.nl.

Marketingbazen zoeken veel meer grip op hun marketinginspanningen en willen daar ook op afrekenen. Dit inzicht heeft geleid tot de oprichting van DDB Unlimited, een communicatiebedrijf met een rigoureus ander businessmodel. Data, monitoring en performance zitten in het hart. Waarmee grip wordt verkregen op de totale marketingspends en -opbrengsten. Het bureau heeft data-analisten die datastromen kunnen integreren en omzetten in aantoonbare groei. Het bekritiseerde ‘uurtje-factuurtje’ maakt dan ook plaats voor harde pay-for-performance afspraken.

Frank Huiberts, ceo van DDB Unlimited: 'Iedereen praat over technologie en data, en dat we er wat mee moeten. Wij hebben nu from scratch een performance agency ontwikkeld.'

Sander auf dem Brinke, Director Data&Analytics: 'We zijn van nature sterk in het bouwen van iconische merken als Centraal Beheer, bol.com, KLM en Ben. Maar met onze data-expertise kunnen we creativiteit en media-inzet veel preciezer aansturen. DDB Unlimited is een nieuw bureau waarin DDB&Tribal, Etcetera en Databay per 1 januari 2019 zullen samengaan.'

Daarnaast zal het bureau beschikken over een marketingintelligence-, productie- en media-unit.

Over DDB Unlimited
'DDB Unlimited is een nieuw bureauconcept, gebouwd op de creative expertise van DDB&Tribal, de locale insights en business skills van Etcetera en de 15 jaar ervaring in data analytics en precision marketing van Databay. DDB en Etcetera bezetten de 1e en 2e positie in het Effie-klassement, met meer dan 80 Effie’s. DDB Unlimited werkt voor een brede mix van internationale en locale klanten waaronder KLM, LeasePlan, adidas, Mars, Ben, Wolford, McDonald’s, Kruidvat, Centraal Beheer, Unilever, Toyota, Holland Casino, Menzis, Exxon Mobil en PMI. DDB Unlimited is onderdeel van DDB Worldwide, top-3 ranking in Cannes 2018 en top-3 ranking in The Gunn Report gedurende 12 van de laatste 15 jaar. DDB is in 1949 opgericht, heeft meer dan 200 bureaus in 100 landen en maakt onderdeel uit van de Omnicom Group, dit jaar in Cannes uitgeroepen tot Holding Company of the Year.'
(bron: DDB)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken