Caiway verrast festivalpubliek met zolderbioscoop

Caiway verrast festivalpubliek met zolderbioscoop
  • Bureaus
  • 3 dec 2018 @ 00:05
  • 10847 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EvenementTelevisieActivatieCampagnesBioscoop

Een verrassende festival-activatie: tijdens het afgelopen SuikerZoet FilmFestival van 15 t/m 18 november in Schiedam, toverde reclamebureau Natwerk voor glasvezelprovider Caiway een zolder om tot intieme thuisbioscoop.

In de nok van een rijksmonument uit de 18e eeuw konden bezoekers genieten van bijzondere films in een bijzondere setting. Onder de laaghangende balken nam men plaats tussen de rommel en oud kinderspeelgoed. Zo kon men ervaren hoe het is om op elke mogelijke plek in huis films te kijken.

Overal kunnen streamen

Het overal in huis kunnen streamen van films en series is een van de belangrijkste toepassingen van wifi op dit moment. Voor Caiway dus een belangrijk onderwerp om onder de aandacht te brengen. Want wifi via glasvezel van Caiway is extra sterk en hierdoor stream je overal in huis films zonder haperen.

Rufus Ketting, creative director Natwerk: 'We zijn met Caiway al een tijd bezig het merk te bouwen. Dat doen we onder anderen met de merkcampagne "Gewoon Goed". En daarbij passen ook activaties als deze. Warm en sympathiek, maar wel vanuit de kernwaarden van het merk en met relevantie ten aanzien van het product. Net even anders dan anderen en dat moet je durven. Caiway begrijpt dat goed. Dus dan werkt het lekker.'

Sympathiek verrassen

Bart Bakker, woordvoerder van Caiway: 'Ons bureau Natwerk heeft met de zolderbioscoop op een slimme en originele manier inzichtelijk gemaakt hoe het voelt om overal in huis films te kunnen kijken. Door dit te koppelen aan het Suikerzoet filmfestival konden we een breed publiek op sympathieke wijze kennis laten maken met onze ‘Overal wifi met de kracht van glasvezel’-belofte. Dit soort slimme activaties hebben grote impact op het vergroten van de naamsbekendheid van Caiway. Bovendien zijn we met ons kantoor dit jaar naar Schiedam verhuisd en bood de samenwerking met het grootste festival van Schiedam een ideale gelegenheid ons een goede buur te tonen.'

De bezoekers van het Suikerzoet Filmfestival reageerden enthousiast. De 56 treden die men omhoog moest klimmen werden zonder morren getrotseerd en eenmaal op de zolder zakte men onderuit op de gereedstaande zitzakken en stoelen. Alle locaties van het festival zijn stuk voor stuk bijzonder, maar de Caiway Zolderbioscoop stak daar volgens de meeste bezoekers - ook letterlijk - ver bovenuit.

Credits

Opdrachtgever: Caiway
Concept & Productie: Natwerk
Activation producer: Ancel Gerla
Productie after movie: Oxford House
Fotografie: Natwerk
Styling: Kamer465
Bouw installatie: Eventions Group
Host/hostessen: Promotion Partners
Locatie: SuikerZoet FilmFestival & Dhr. en Mevr. Robers



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken