Out of Home branche zet zich belangeloos in voor goed doel

Out of Home branche zet zich belangeloos in voor goed doel
  • Bureaus
  • 14 dec 2018 @ 08:05
  • 17674 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Outdoor

Verschillende partijen uit de Out of Home branche hebben zich sterk gemaakt voor de campagne “Help slachtoffers de vrieskou te overleven”. Met dit initiatief wordt aandacht gevraagd voor dakloze kinderen en volwassen vluchtelingen in Europa.

De Digitale Out of Home campagne wordt belangeloos uitgevoerd door Posterscope, Isobar, beide onderdeel van Dentsu Aegis Network, Ngage Media en CS Digital Media. In overleg met Posterscope hebben Ngage Media en CS Digital Media hun netwerk tijdens de wintermaanden kosteloos ter beschikking gesteld.

De landelijke campagne met 149 vlakken heeft een waarde van 206.448 euro en een bereik van ruim 35 miljoen passanten. De digitale uiting is gemaakt door Isobar en zal in december, januari en februari landelijk te zien zijn op digitale schermen in het stadscentrum, trein- en metrostations van tien grote steden in Nederland.

Via de campagne worden mensen opgeroepen om op de website www.geefwarmte.nl een bijdrage te doneren. Met het geld worden zogeheten Sheltersuits gemaakt en uitgedeeld, een wind- en waterdichte jas met aanritsbare slaapzak. De pakken worden gratis weggegeven aan daklozen en vluchtelingen.

‘Ieder mens heeft recht op een menswaardig bestaan’, zegt Zarin van Ophem, teamlead CS Digital Media, in een verklaring. ‘In dit geval zetten wij wederom graag onze digitale Out of Home netwerken in om ons steentje bij te dragen. Als duurzame onderneming juichen wij ook het initiatief toe om van restmaterialen een product te maken waar anderen noodzakelijk mee geholpen worden. Wij verwachten dat de maximale aandacht die wij en onze collega’s aan dit initiatief geven, zal leiden tot een succesvolle actie.’

In 2016 zette de Out of Home branche zich ook al in voor een soortgelijke campagne. Toen werd tijdens de wintermaanden aandacht gevraagd voor daklozen in Nederland.

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken