Robeco en Joe Public eren hardwerkende Nederlanders

Robeco en Joe Public eren hardwerkende Nederlanders
  • Bureaus
  • 18 dec 2018 @ 12:35
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EndorsementMarketingCommercialsCampagnes

In de nieuwe campagne voor Robeco komt een aantal hardwerkende Nederlanders voorbij, waaronder Olympisch turnkampioene Sanne Wevers.

Al deze harde werkers zijn op hun eigen manier allemaal behoorlijk aan het buffelen en werken de blaren op hun handen en voeten om hun doelen te bereiken en te zorgen voor brood op de plank.

De centrale gedachte: na al dat harde werken doe je geen gekke dingen met je geld. Dat doen ze bij Robeco ook niet, vertelt de voice-over, die zelf voor dag en dauw blijkt te zijn opgestaan om bij Robeco keihard aan het werk te gaan en met z’n collega’s zo goed mogelijk voor je te beleggen. Bijvoorbeeld met Robeco One.

De werksituaties, met een duidelijke Rotterdamse signatuur (Robeco staat tenslotte voor Rotterdams Beleggings Consortium), zijn gefilmd en gefotografeerd in en rond het hoofdkantoor aan het Weena. Deze worden doorvertaald naar verschillende on- en offline media, gericht op specifieke beroepsgroepen, doelgroepen en beleggingsproducten.

Credits

Opdrachtgever: Robeco

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising

Creatie: Antoine Houtsma, Marcel Hartog

Opdrachtgever: Michiel de Bakker, Lamber Korsten, Robin Biesheuvel

Online doorvertalingen: Maarten van Schijndel, Havanna Harbor

Productie: Joe Public Shoot

Fotografie/regie: Maurice Heesen

DOP: Lennert Hillege

Edit: Marc Bechtold

Strategie: Jeroen van Eck

Account: Willemijn van Eeghen

Producers: Fiona Jacob, Merel Groenenboom, Anne de Ritter

Postproductie: Compound

Geluid: Sound Circus



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken