Staatsloterij vertedert met Frekkel

Staatsloterij vertedert met Frekkel
  • Bureaus
  • 11 dec 2018 @ 10:45
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsSocial mediaStorytelling

December is de tijd van Sint, Kerst, Oudjaar én de oudejaarstrekking van de Staatsloterij. Voor de Staatsloterij is dit de grootste trekking van het jaar. Daarom werd met TBWA\Neboko (en Blauw Gras voor social) ook de grootste campagne van het jaar ontwikkeld. In de hoofdrol het hondje Frekkel.

'De campagne voor de Oudejaarstrekking verschilt duidelijk van de succesvolle ‘de 10e kan het gebeuren’ campagne voor de maandelijkse trekkingen”, vertelt Patritia Pahladsingh, Managing Partner van bureau TBWA\NEBOKO. “Die keuze hebben we samen met de Staatsloterij heel bewust gemaakt”.

Shirley Kind, Head of Marketing Staatsloterij: 'De Oudejaarstrekking is een loterij op zichzelf, die in grootte en in sentiment echt anders is dan de maandelijkse trekkingen. En dus moet de campagne ook echt anders, grootser zijn.'

'We willen met deze campagne Nederland raken met een sentiment dat juist in december heel sterk is', vult Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\Neboko, aan. “Want juist in december wil je samen zijn met je dierbaren. Of dat nu mensen of dieren zijn”.

In de campagne neemt de Staatsloterij Nederland mee in het verhaal van het hondje Frekkel. Een lelijk hondje, dat bang is dat zijn baasjes hem inruilen voor een mooier exemplaar als zij de hoofdprijs van 30 miljoen winnen. Een aandoenlijk verhaal met een sprookjesachtig tintje, waarin de boodschap is dat samenzijn met je dierbaren heel veel waard is. Zelfs meer dan 30 miljoen. Een even mooie als onverwachte boodschap van de Staatsloterij.

De campagne wordt groots gelanceerd met een film van 1 minuut en 45 seconden die op 10 december op alle zenders zal worden uitgezonden. Vervolgens wordt de campagne omnichannel uitgerold naar social media, online, digital OOH, en in de retailkanalen. TBWA\Neboko is verantwoordelijk voor het ATL-concept, terwijl Blauw Gras zich wierp op de social doorvertaling, waarbij Frekkel uiteraard ook de hoofdrol speelt.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken