Triodos en Dawn komen met 'tegengifjes'
- Bureaus
- 20 dec 2018 @ 11:56
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesSocial mediaStorytelling
- 20 dec 2018 @ 11:56
- Jeroen Mirck
De oude economie heeft zijn houdbaarheidsdatum bereikt en de problemen stapelen zich op. Daarom roept Triodos Bank met een veelvoud aan video's, gifjes en Stories consumenten, politici en bedrijven op tot het maken van echte keuzes. De campagne is gemaakt door bureau Dawn, al bijna tien jaar het bureau van Triodos.
Door middel van korte punchy formats zal de duurzame bank de komende tijd opvallend aanwezig zijn: reclameblokken worden gehackt met series korte films, timelines worden gevuld met eigenwijze GIFs en ook in outdoor komen de iconische metaforen terug. Allemaal laten ze op geheel eigen wijze zien dat het huidig systeem onhoudbaar is en dat we gewoontes moeten doorbreken om een verschil te maken. Tijd voor echte keuzes.
David Snellenberg: 'Deze campagne is een trendbreuk met de vorige campagnes waarin we uitvoerig en verdiepend op thema’s ingingen. Deze campagne is gemaakt voor een breder publiek dat cross- mediale campagnes sneller decodeert. We lanceren de tegengifjes op alle kanalen en in alle formaten om overal te proberen de inertie te doorbreken. Uiteraard met de typische Triodos Bank afdronk; we dringen geen keuzes op, maar laten die bij ons nogal kritische publiek. Dat is ook in het verleden een succesformule geweest om de groei van de bank te realiseren.'
Maud Pinckers, hoofd marketing Triodos Bank Nederland: 'Wij geloven dat de wereld en de economie pas echt gaan veranderen als er radicale keuzes gemaakt worden. Die keuzes moet je niet opdringen maar aanmoedigen, en dat proberen we als Triodos Bank altijd te doen, en zeker met de nieuwe campagne. Het bewustzijn begint er te komen, nu is het tijd om daad bij veelbelovende woorden te voegen.'
Credits
Opdrachtgever: Triodos Bank
Concept & Strategie: Dawn
Creatie & Productie: Rogier van der Zwaag X Javier Jaén X Dawn
Productions Postproductie: Ambassadors
Sounddesign: Soundcircus
Muziek: M-Ost Audio Post
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing