Verstappen, Kramer en Nuis figureren in kerst-spot Jumbo
- Bureaus
- 6 dec 2018 @ 10:15
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsoringEndorsementCommercialsCampagnes
- 6 dec 2018 @ 10:15
- Jeroen Mirck
Kerst staat voor veel mensen in het teken van samenzijn. Ook in de nieuwe kerstcommercial van Jumbo viert de hele Jumbo familie weer samen Kerst. Ook komen enkele BN'ers langs, waaronder door Jumbo gesponsorde sporters.
In de kerstspot, ontwikkeld door Alfred International, zien we hoe Frank, Maike, de kinderen en opa en oma zich voorbereiden op een gezellig kerstdiner. In de reis van en naar de Jumbo komt Frank veel oude bekenden tegen. Wie goed oplet ziet onder andere Sven Kramer, Kjeld Nuis, Carlijn Achtereekte, Steven Kruijswijk en Jeroen van den Boom. 'Ook veel Jumbo-collega’s hebben een prominente rol in de kerstcommercial, want Kerst vier je samen', aldus Jumbo.
Als de familie dan eindelijk aan tafel zit, is Frank helaas één ding vergeten. Gelukkig is er een huisvriend die altijd wel raad weet met champagne: Max Verstappen.
Toppers in kerstassortiment
In de nieuwe Jumbo commercial draait het om de Jumbo-familie en al haar helden. Dit zijn niet alleen de bekende gezichten met wie Jumbo samenwerkt, maar ook de kerstproducten zelf. Ook deze helden binnen het kerstassortiment zijn onmisbaar voor Jumbo en vanaf nu te vinden bij de ruim 600 winkels. Deze zijn afgelopen nacht omgetoverd in kerstsferen en staan weer helemaal in het teken van de feestdagen.
Met de ‘kersthelden’ kun je in een handomdraai het kerstdiner tot een succes kunt maken. Fijnproevers op gelet, want dit zijn de kersttoppers van Jumbo dit jaar: ragout, porchetta, stracciatella-ijstaart met gouden sprinkels, de onvermijdelijke gourmet, tapas (met schaaltjes cadeau bij aankoop van zes bakjes tapas), aangevuld met twee wijnen: de rode Terra Pura Carmenere en de witte Terra Pura Chardonnay.
Roy van Keulen, marketingdirecteur van Jumbo: 'Wat eten we deze kerst, dat is een vraag die bijna iedereen zich stelt in december. Wij doen er bij Jumbo alles aan om onze klanten te helpen deze vraag zo goed mogelijk te beantwoorden. Bijvoorbeeld door het bieden van inspiratie voor lekkere recepten via Jumbo.com, Smulweb.nl en ons Hallo-magazine. Ons feestelijke kerstassortiment biedt ook dit jaar weer volop keuze. Of mensen nu uren in de keuken willen staan, het zichzelf makkelijk willen maken of juist een voordelig kerstmenu op tafel willen zetten, we hebben alles in huis voor een geweldige Kerst. Echte kookliefhebbers helpen we bijvoorbeeld om de show te stelen met een sappige porchetta met knapperige korst. En gemakzoekers helpen we snel aan tafel met verse ragout en een kant-en-klare stracciatella ijstaart.'
Jumbo-kersttrui voor stichting Make-a-Wish
Om het gevoel van ‘samenzijn’ nog verder te versterken, heeft Jumbo dit jaar ook een heuse Jumbo kersttrui. Met de bijgeleverde uitwasbare stift kan iedereen zijn eigen kerstwens ‘Alles wat ik voor Kerst wil is…’ op de trui schrijven. De gehele winst wordt gedoneerd aan de stichting ‘Make-a-Wish Nederland’, die daarmee de allerliefste wens van ernstig zieke kinderen kan vervullen. En dat past volledig bij de Jumbo kerstgedachte: juist in deze periode goed doen voor een ander.
Credits
Opdrachtgever: Jumbo Supermarkten
Bureau: Alfred International
Verantwoordelijk bij klant: Tim Steur, Sander van de Gevel, Sharon Suppers, Roy van Keulen
Creatie: Aad Kuijper en Patrick de Zeeuw
Strategie: Edward van de Ridder
Account: Anna Versluis, Edgar Rijnders, Liz Ponds
RTV-director: Charlotte Kempers
Studio: Jurre Lüken, Vanessa Spolders, Jorn Slotboom, Dion Slegt
Productiemaatschappij: Jonkers Hofstee Film
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbra Pronk
DOP: Nico Hovingh
Componist: Pieter van Schooten
Editor: Kim Hinrichs
Geluidsstudio: Postoffice
3D animatie, VFX, post productie: Postoffice
Grading: John Thorborg
Creatie food porn: Patrick de Zeeuw, Marie-Louise Diekema, Tim Olland
Producer: Vittoria Robijns
Productiemaatschappij: Chuck Studio’s
Editor: Marco Kruk
Media: Universal Media
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing