Verstappen, Kramer en Nuis figureren in kerst-spot Jumbo

Verstappen, Kramer en Nuis figureren in kerst-spot Jumbo
  • Bureaus
  • 6 dec 2018 @ 10:15
  • 10635 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsoringEndorsementCommercialsCampagnes

Kerst staat voor veel mensen in het teken van samenzijn. Ook in de nieuwe kerstcommercial van Jumbo viert de hele Jumbo familie weer samen Kerst. Ook komen enkele BN'ers langs, waaronder door Jumbo gesponsorde sporters.

In de kerstspot, ontwikkeld door Alfred International, zien we hoe Frank, Maike, de kinderen en opa en oma zich voorbereiden op een gezellig kerstdiner. In de reis van en naar de Jumbo komt Frank veel oude bekenden tegen. Wie goed oplet ziet onder andere Sven Kramer, Kjeld Nuis, Carlijn Achtereekte, Steven Kruijswijk en Jeroen van den Boom. 'Ook veel Jumbo-collega’s hebben een prominente rol in de kerstcommercial, want Kerst vier je samen', aldus Jumbo.

Als de familie dan eindelijk aan tafel zit, is Frank helaas één ding vergeten. Gelukkig is er een huisvriend die altijd wel raad weet met champagne: Max Verstappen.

Toppers in kerstassortiment 

In de nieuwe Jumbo commercial draait het om de Jumbo-familie en al haar helden. Dit zijn niet alleen de bekende gezichten met wie Jumbo samenwerkt, maar ook de kerstproducten zelf. Ook deze helden binnen het kerstassortiment zijn onmisbaar voor Jumbo en vanaf nu te vinden bij de ruim 600 winkels. Deze zijn afgelopen nacht omgetoverd in kerstsferen en staan weer helemaal in het teken van de feestdagen.

Met de ‘kersthelden’ kun je in een handomdraai het kerstdiner tot een succes kunt maken. Fijnproevers op gelet, want dit zijn de kersttoppers van Jumbo dit jaar: ragout, porchetta, stracciatella-ijstaart met gouden sprinkels, de onvermijdelijke gourmet, tapas (met schaaltjes cadeau bij aankoop van zes bakjes tapas), aangevuld met twee wijnen: de rode Terra Pura Carmenere en de witte Terra Pura Chardonnay.

Roy van Keulen, marketingdirecteur van Jumbo: 'Wat eten we deze kerst, dat is een vraag die bijna iedereen zich stelt in december. Wij doen er bij Jumbo alles aan om onze klanten te helpen deze vraag zo goed mogelijk te beantwoorden. Bijvoorbeeld door het bieden van inspiratie voor lekkere recepten via Jumbo.com, Smulweb.nl en ons Hallo-magazine. Ons feestelijke kerstassortiment biedt ook dit jaar weer volop keuze. Of mensen nu uren in de keuken willen staan, het zichzelf makkelijk willen maken of juist een voordelig kerstmenu op tafel willen zetten, we hebben alles in huis voor een geweldige Kerst. Echte kookliefhebbers helpen we bijvoorbeeld om de show te stelen met een sappige porchetta met knapperige korst. En gemakzoekers helpen we snel aan tafel met verse ragout en een kant-en-klare stracciatella ijstaart.'

Jumbo-kersttrui voor stichting Make-a-Wish

Om het gevoel van ‘samenzijn’ nog verder te versterken, heeft Jumbo dit jaar ook een heuse Jumbo kersttrui. Met de bijgeleverde uitwasbare stift kan iedereen zijn eigen kerstwens ‘Alles wat ik voor Kerst wil is…’ op de trui schrijven. De gehele winst wordt gedoneerd aan de stichting ‘Make-a-Wish Nederland’, die daarmee de allerliefste wens van ernstig zieke kinderen kan vervullen. En dat past volledig bij de Jumbo kerstgedachte: juist in deze periode goed doen voor een ander.

Credits

Opdrachtgever: Jumbo Supermarkten

Bureau: Alfred International

Verantwoordelijk bij klant: Tim Steur, Sander van de Gevel, Sharon Suppers, Roy van Keulen

Creatie: Aad Kuijper en Patrick de Zeeuw

Strategie: Edward van de Ridder

Account: Anna Versluis, Edgar Rijnders, Liz Ponds

RTV-director: Charlotte Kempers

Studio: Jurre Lüken, Vanessa Spolders, Jorn Slotboom, Dion Slegt

Productiemaatschappij: Jonkers Hofstee Film

Regisseur: Hans Jonkers

Producer: Barbra Pronk

DOP: Nico Hovingh

Componist: Pieter van Schooten

Editor: Kim Hinrichs

Geluidsstudio: Postoffice

3D animatie, VFX, post productie: Postoffice

Grading: John Thorborg

Creatie food porn: Patrick de Zeeuw, Marie-Louise Diekema, Tim Olland

Producer: Vittoria Robijns

Productiemaatschappij: Chuck Studio’s

Editor: Marco Kruk

Media: Universal Media



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken