Decathlon gaat met PR sportexcuusjes te lijf

Decathlon gaat met PR sportexcuusjes te lijf
  • Bureaus
  • 18 jan 2019 @ 14:05
  • 10276 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Klanten

Na een pitchtraject neemt Decathlon Het PR Bureau in de arm voor een structurele invulling van de marketing- en PR-activiteiten van de sportretailer. Decathlon trapt het jaar af met een nieuwe campagne over sporten.

Decathlon is de grootste sportretailer ter wereld met een productassortiment voor meer dan 65 sporten. In de nieuwe campagne wordt de focus gelegd op het plezier in de sport, volgens de retailer het fundament voor de campagneactiviteiten in 2019. In Het PR Bureau vindt Decathlon een partner om samen de drempel naar het sporten omlaag te brengen.

Iedereen

Decathlon maakt naar eigen zeggen sporten toegankelijk voor iedereen. Al meer dan 40 jaar introduceert de sportwinkelketen producten die de fysieke of mentale barrières wegnemen om te sporten. Het snorkelmasker - een snorkel en bril in één- of de opgooitent van Quechua, het zijn volgens de sportretailer allemaal innovaties om een actieve leefstijl te bevorderen.

Verhalen

Decathlon heeft een platform opgezet, SportenmetDecathlon.nl, waarmee sport en sporter nog dichter bij elkaar kunnen komen. De consument vindt hier onder andere sportadvies, lokale sportactiviteiten en evenementen en inspiratie. Dit aanbod wordt onder andere gefaciliteerd door middel van samenwerkingsverbanden met lokale sportclubs en verenigingen.

Daan Zijderveld, Brand Director bij Decathlon: ‘Wij willen sport voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk maken en stimuleren mensen een actieve levensstijl aan te nemen. Sporten is voor iedereen, jong en oud, ervaren en onervaren. Het maakt niet uit wat je doet, áls je het maar doet. En er plezier in hebt. In Het PR Bureau hebben we een goede partner gevonden om dit relevante onderwerp om te zetten in mooie content en verhalen die mensen motiveren om nu écht een keer van die bank te komen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken