Decathlon gaat met PR sportexcuusjes te lijf
- Bureaus
- 18 jan 2019 @ 14:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Klanten
- 18 jan 2019 @ 14:05
- Sjaak Hoogkamer
Na een pitchtraject neemt Decathlon Het PR Bureau in de arm voor een structurele invulling van de marketing- en PR-activiteiten van de sportretailer. Decathlon trapt het jaar af met een nieuwe campagne over sporten.
Decathlon is de grootste sportretailer ter wereld met een productassortiment voor meer dan 65 sporten. In de nieuwe campagne wordt de focus gelegd op het plezier in de sport, volgens de retailer het fundament voor de campagneactiviteiten in 2019. In Het PR Bureau vindt Decathlon een partner om samen de drempel naar het sporten omlaag te brengen.
Iedereen
Decathlon maakt naar eigen zeggen sporten toegankelijk voor iedereen. Al meer dan 40 jaar introduceert de sportwinkelketen producten die de fysieke of mentale barrières wegnemen om te sporten. Het snorkelmasker - een snorkel en bril in één- of de opgooitent van Quechua, het zijn volgens de sportretailer allemaal innovaties om een actieve leefstijl te bevorderen.
Verhalen
Decathlon heeft een platform opgezet, SportenmetDecathlon.nl, waarmee sport en sporter nog dichter bij elkaar kunnen komen. De consument vindt hier onder andere sportadvies, lokale sportactiviteiten en evenementen en inspiratie. Dit aanbod wordt onder andere gefaciliteerd door middel van samenwerkingsverbanden met lokale sportclubs en verenigingen.
Daan Zijderveld, Brand Director bij Decathlon: ‘Wij willen sport voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk maken en stimuleren mensen een actieve levensstijl aan te nemen. Sporten is voor iedereen, jong en oud, ervaren en onervaren. Het maakt niet uit wat je doet, áls je het maar doet. En er plezier in hebt. In Het PR Bureau hebben we een goede partner gevonden om dit relevante onderwerp om te zetten in mooie content en verhalen die mensen motiveren om nu écht een keer van die bank te komen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing