Dimi Albers global CEO van Dept

Dimi Albers global CEO van Dept
  • Bureaus
  • 31 jan 2019 @ 14:03
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StrategieDigitaalPersonaliaZakelijk

Om de internationale groei in goede banen te leiden heeft Dept een nieuwe global CEO aangesteld: Dimi Albers. Het netwerk wordt bovendien uitgebreid met het Britse digitale bureau e3creative.

De board van Dept is blij met de aanstelling van Dimi Albers als nieuwe CEO, aldus chairman Paul Manuel: 'Dimi is uniek in zijn soort. Hij begrijpt onze markt als geen ander en heeft een enorme drive om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarnaast is hij al twaalf jaar onderdeel van ons bureau, dat maakt hem de perfecte vertegenwoordiger van onze cultuur en drive.' 

Frank Schmid, managing director van Dept sinds 2015, gaat samen met Albers werken in de rol van COO. Het snel groeiende bedrijf biedt klanten toegang tot gespecialiseerde digitale teams die data, creativiteit en technologie combineren. Met deze unieke positie heeft het digitale bureau zich de afgelopen jaren razendsnel ontwikkelt als internationale speler. Het 'nieuwe soort agency' is ervan overtuigd dat klanten profiteren van een geïntegreerde one-stop-shop met eenvoudige structuur, snelheid en persoonlijk contact.

Albers: 'De rol van CEO vervul ik niet alleen, ons succes is een team-effort. Als bewijs van onze sterke teamspirit hebben we meer dan 80 Depsters als aandeelhouders. We kunnen niet wachten om samen verder te groeien vanuit onze huidige positie als Europese topspeler tot een leading global digital agency.'

Met deze ambitie en om de groeiende internationale klantendatabase te bedienen, verwelkomt Dept vanaf vandaag tevense3creative; één van Manchester's meest succesvolle digitale bureaus.

e3creative werd opgericht in 2010 en is uitgegroeid tot meer dan 60 experts op het gebied van creativiteit, digital marketing en technology. Ze worden door The Drum gerekend tot de top 100 van Independent Digital Agencies en wisten de afgelopen jaren meer dan 80 prijzen te winnen voor projecten voor onder meer Sony PlayStation, O2, Royal Ascot en Carphone Warehouse.

Jake Welsh, oprichter van e3creative: 'Het is een zeldzame en welkome kans om ons te verenigen met een groter team dat de waarden, cultuur en drive van ons bureau weerspiegelt, zodat we gezamenlijk ons groeimomentum voort kunnen te zetten. Onderdeel worden van Dept is daarin een spannende volgende stap voor e3creative. Onze visie sinds dag één is namelijk om 's werelds meest toonaangevende, geïntegreerde digitale agency te worden. Deze samenwerking zet dat streven alleen maar voort.'

Dept is een internationaal digital agency met hoofdkantoor in Amsterdam. Met e3creative aan boord, heeft Dept nu 1150 mensen in dienst, een omzet van meer dan 130 miljoen euro en opereert het vanuit elf landen in Europa en de VS voor internationale merken zoals Tesla, Samsung, Philips en Formula E.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken