Epidemie laat ballon op met WereldOuders
- Bureaus
- 24 jan 2019 @ 10:52
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StorytellingMaatschappijCommercialsCampagnes
- 24 jan 2019 @ 10:52
- Jeroen Mirck
Miljoenen kinderen in Latijns-Amerika zien door armoede, (natuur)geweld of misbruik hun dromen in rook opgaan. Stichting WereldOuders wil daar meer tegen doen en ontwikkelde een campagne samen met diverse partijen, waaronder Epidemie en zangeres Agnes Obel.
Non-profitorganisatie WereldOuders zet zich al 25 jaar in om al deze kinderen hun kansen terug te geven. Ze bieden een veilig thuis, onderwijs en medische zorg. Om dit te kunnen uitbreiden, lanceren zij vandaag een campagne met een aangrijpende film die laat zien hoe deze kinderen hun hoop en dromen verliezen. Daarbij gebruiken ze de kracht van één simpele ballon. Een ballon die staat voor leven in veiligheid, kansen en kind zijn. Aan deze grote productie werkten veel partijen belangeloos mee: bureaus, filmmakers en productiehuizen uit Nederland en zelfs de Deense singer-songwriter Agnes Obel.
Armoedespiraal doorbreken
De film laat zien wat miljoenen kinderen in Latijns-Amerika elke dag moeten meemaken, met als toekomstperspectief een leven in armoede. De film zal vanaf vandaag via internet, op tv en ook in de bioscoop worden vertoond. Ook dit wordt mogelijk gemaakt door de belangeloze inzet van tal van bedrijven waaronder bioscoop-exploitant Jean Mineur Mediavision.
Pauline Lemberger, directeur WereldOuders: 'We willen graag meer kinderen hun dromen teruggeven. Dromen van een veilig thuis, naar school kunnen gaan en een toekomst. Met de hulp van donateurs kunnen wij deze kinderen de kans geven om de armoedespiraal, die vaak van generatie op generatie overgaat, te doorbreken. Ik ben ontzettend dankbaar dat onze creatieve partner Epidemie, in nauwe samenwerking met regisseur Bram van Alphen en producer Monique van Beckhoven, zich zo hard heeft ingezet om deze film te maken en de partners te vinden die onze boodschap willen verspreiden. Ze hebben op een prachtige wijze de uitzichtloosheid van de kinderen zichtbaar gemaakt en laten zien dat ook deze kinderen een toekomst verdienen. Hoe bijzonder is het dat iedereen ons nu kan helpen door heel simpel een ballon te doneren.'
Michiel Klein Schiphorst, creative director reclamebureau Epidemie: 'WereldOuders is een relatief onbekend goed doel in Nederland. Het is voor hen bepaald niet makkelijk om donateurs te werven omdat niet heel veel mensen weten dat er in Latijns-Amerika meer kinderen op straat leven dan ergens anders in de wereld. Voor ons was de enige manier om dit besef te laten groeien, door het simpelweg te laten zien. De kinderen uit de film leven echt op die vuilnisbelt. Anderen zijn al opgenomen in de familie van WereldOuders. Ik ben trots en dankbaar dat we deze productie hebben bedacht en nu eindelijk vandaag aan het publiek mogen tonen.'
Doneer een digitale ballon
Door een digitale ballon, ter waarde van 3 euro, te sms’en naar 4333, kun je het werk van WereldOuders op een unieke manier steunen en help je mee de kinderen in Latijns-Amerika weer een toekomst te geven. Ook kun je digitale ballonnen doneren via Wereldouders.nl. Dankzij één ballon kan Juan bijvoorbeeld twee dagen eten en dankzij 3 ballonnen hoeft Maria niet meer op blote voeten te lopen. Dankzij 50 ballonnen kan Jackelin een jaar lang naar school. En dankzij 100 ballonnen krijgen 10 kinderen een medische check-up.
De paar ballonnen die in de film zijn gebruikt, zijn biologisch afbreekbaar. Alle overige ballonnen in de film zijn er digitaal in 3D ingemonteerd.
Credits
Opdrachtgever: Stichting WereldOuders
Reclamebureau: Epidemie
Creative Director Art: Michiel Klein Schiphorst
Creative Director Copy: Léon Stedehouder
Copywriter: Sanne Ueffing
Art Director: Jill van Emmerik
Client Service Director: Maartje van Beek
Account Manager: Vera van Dam
Designer: Michel de Wit
Regisseur: Bram van Alphen
Producer: Monique van Beckhoven
Productiemanager: Mikki Sindhunata
DoP: Robbie van Brussel
Focus puller: Luuk Schmitz
Fotografie: Hannelore Vandenbussche
Assistent fotografie: Jakub Fulin
Int. Production Company: Regina Barona (Mexico City)
Casting Director: Mauricio Serrano
Editing: MRTN – Martin Heijgelaar, Jorien Voogt, Pim van der Pas
Grading/VFX: Captcha: Marcel Oudendijk, Barry Clarke, Daniël van der Kaaden, Andrea Bodnár (Post-Production Producer)
Music Agency: The Missing Sync – Aron van der Ploeg
Sound design: LAB-3 – Jeroen van Gessel
Muziek: Agnes Obel – It’s Happening Again
Online Mediabureau: Tomorrowmen – Rik de Ruijter
Display Development: Trigger
Partners: Jean Mineur Mediavison, Cinemeta, ORN, Camalot Amsterdam
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing