[Esprix] Bram de Rooij: 'Ons werk moet iets doen'

[Esprix] Bram de Rooij: 'Ons werk moet iets doen'
  • Bureaus
  • 30 jan 2019 @ 10:41
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Awards

Bram de Rooij (180 Kingsday) is Esprix-juryvoorzitter van de categorie Durables. We blikken vast met hem vooruit.

Wat betekent 'creativity that pays off' in jouw eigen vakgebied?

Ons werk moet iets doen. En dan ben ik eigenlijk zelf stiekem altijd meer geïnteresseerd in de zachte kanten daarvan. Of het een branche trots maakt en concurrenten jaloers. Of het leuk was om te maken. Of het iemand z’n carrière vooruithelpt. En okay, de harde cijfers moeten ook allemaal kloppen.

Esprix beloont creativiteit en aantoonbaar resultaat. Hoe ga je daarmee om binnen jouw eigen organisatie?

De bankwereld heeft een mooi zinnetje: in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Resultaat is namelijk geen logisch gevolg van iets, hoe hard mensen dat soms ook beweren. Natuurlijk leren we, testen we en hebben we bij elkaar 100 jaar ervaring in een review. Maar het proces is toch telkens weer in de kern hetzelfde: eerst iets maken wat zo bijzonder mogelijk is en dan maar hopen dat het ook echt werkt.

Jij bent voorzitter van de categorie Durables. Welke ontwikkelingen verwacht of hoop je te zien?

Ik hoop vooral weer verrast te worden met werk dat ik niet ken of waarvan ik niet wist dat het zo slim in elkaar zat.

 

De deadline voor inzending is opgeschoven, dit kan nog tot morgen (donderdag 31 januari). De uitreikingsavond vindt plaats op donderdag 18 april in de Zuiveringshal West (Westergasterrein) te Amsterdam. Ga naar esprix.nl voor meer informatie.

Redactie en samenstelling: Lucas Boon

 

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken