Kerstcommercials domineren shortlist Gouden Loeki
- Bureaus
- 10 jan 2019 @ 00:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesMerkenTelevisieReclameCommercials
- 10 jan 2019 @ 00:25
- Jeroen Mirck
De strijd om de Ster Gouden Loeki 2018 is losgebarsten met de bekendmaking van de tien finalisten. Plus is de enige adverteerder met twee nominaties. Opvallend is dat liefst vier kerstcommercials meedingen naar de publieksprijs voor tv-reclame.
Vanaf de onthulling van de tien finalisten op woensdagavond 9 januari bij RTL Boulevard uur tot en met dinsdag 22 januari 12.00 uur kan het Nederlands publiek stemmen op zijn of haar drie favoriete commercials via Stergoudenloeki.nl. Donderdagavond 24 januari wordt de Ster Gouden Loeki uitgereikt in Theater Tuschinski Amsterdam.
Dit zijn de tien genomineerde campagnes voor Ster Gouden Loeki 2018
- 'Lieke' (Calvé Pindakaas & Alfred International)
- 'Help ons redden' (Dierenbescherming & Visual Noise)
- 'Familietradities zijn er om door te geven' (Plus & J. Walter Thompson)
- 'Alles voor een geweldige Kerst bij Jumbo' (Jumbo & Alfred International)
- 'Now you can | parking' (Heineken & Publicis Italy)
- 'Ga voor goud!' (Lidl & Joe Public)
- 'Eerste avondje uit' (McDonalds & TBWA\Neboko)
- 'Goed eten is samen eten' (Plus & J. Walter Thompson)
- 'Geef vrijheid door!' (Rijksoverheid & KesselsKramer)
- 'Frekkel' (Staatsloterij & TBWA\Neboko)
Hoe werkt de Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal veertig kwartaalwinnaars op. Al deze commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van Gfk voorgelegd, met als resultaat de tien finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50 procent bepaald door het publiekspanel en voor 50 procent door het Nederlands publiek dat tot en met dinsdag 22 januari 12.00 uur kan stemmen op Stergoudenloeki.nl.
Dit zijn de voorgaande 23 winnaars van de Gouden Loeki: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF met ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016), Albert Heijn met ‘Appie Christmas’ (2017).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- kerstcommercials
- 2018
- Plus
- JWT
- Joe Public
- Lidl
- Gouden Loeki
- Heineken
- Ster
- Jumbo
- Calvé
- Frekkel
- McDonald's
- Alfred
- Loeki
- TBWA\Neboko
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing