NS lanceert bewustwordingscampagne

NS lanceert bewustwordingscampagne
  • Bureaus
  • 16 jan 2019 @ 10:44
  • 11332 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Als het fluitje klinkt, dan betekent dat: de trein vertrekt, niet meer instappen. Met een videocampagne wil de Nationale Spoorwegen reizigers daar meer bewust van maken.

In de video (zie onder) geven presentatoren Steven Brunswijk (ook bekend als Braboneger) en Jorn Rohde (RTL5) en conducteur Angela Monsieurs antwoord op de vraag: 'Rennen ze of rennen ze niet?'

Monsieurs laat weten: 'Voor mij is de veiligheid van reizigers de belangrijkste reden om hieraan mee te doen. Daarnaast lopen treinen vaak vertraging op door laatkomers en daar hebben andere reizigers weer last van. Laatst zag ik een man in volle vaart de trein in springen, het fluitsignaal had al geklonken en de deuren gingen dicht. Ik hield mijn hart vast en dacht: die valt straks met al zijn tanden uit zijn mond. Gelukkig liep het goed af, maar dat geldt niet voor iedereen.'

Deurbeknellingen

Uit een eerdere enquête van NS bleek dat 71% van de ondervraagde conducteurs dit herkennen en hierdoor onnodig vertraging oplopen. De afgelopen vijf jaar nam het aantal geregistreerde deurbeknellingen toe van 25 in 2013 tot 69 in 2018. 

Op deze website en onder meer Facebook en YouTube kunnen reizigers meer informatie vinden. De campagne, ontwikkeld door LifeHunters, loopt tot en met 27 januari.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken