NS lanceert bewustwordingscampagne
- Bureaus
- 16 jan 2019 @ 10:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 16 jan 2019 @ 10:44
- Lucas Boon
Als het fluitje klinkt, dan betekent dat: de trein vertrekt, niet meer instappen. Met een videocampagne wil de Nationale Spoorwegen reizigers daar meer bewust van maken.
In de video (zie onder) geven presentatoren Steven Brunswijk (ook bekend als Braboneger) en Jorn Rohde (RTL5) en conducteur Angela Monsieurs antwoord op de vraag: 'Rennen ze of rennen ze niet?'
Monsieurs laat weten: 'Voor mij is de veiligheid van reizigers de belangrijkste reden om hieraan mee te doen. Daarnaast lopen treinen vaak vertraging op door laatkomers en daar hebben andere reizigers weer last van. Laatst zag ik een man in volle vaart de trein in springen, het fluitsignaal had al geklonken en de deuren gingen dicht. Ik hield mijn hart vast en dacht: die valt straks met al zijn tanden uit zijn mond. Gelukkig liep het goed af, maar dat geldt niet voor iedereen.'
Deurbeknellingen
Uit een eerdere enquête van NS bleek dat 71% van de ondervraagde conducteurs dit herkennen en hierdoor onnodig vertraging oplopen. De afgelopen vijf jaar nam het aantal geregistreerde deurbeknellingen toe van 25 in 2013 tot 69 in 2018.
Op deze website en onder meer Facebook en YouTube kunnen reizigers meer informatie vinden. De campagne, ontwikkeld door LifeHunters, loopt tot en met 27 januari.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- campagne
- fluitje
- bewustwording
- conducteur
- nationale spoorwegen
- jorn rohde
- ns
- steven brunswijk
- veiligheid
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing