TCC geeft emotie mee aan alcoholvrij Jupiler
- Bureaus
- 26 jan 2019 @ 13:16
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameMerkenCommercialsCampagnes
- 26 jan 2019 @ 13:16
- Jeroen Mirck
Het Nederlandse bureau The Communication Company blijft de aandacht op zich vestigen met reclamewerk voor het Belgische biermerk Jupiler. Ditmaal een nieuwe campagne voor Jupiler 0.0%, onder het motto: 'Identiek en toch uniek.'
Lange tijd is '0% alcohol, 100% bier' de boodschap geweest van het alcoholvrije bier van Jupiler. 'Tijd om daar een meer emotionele laag aan toe te voegen', aldus Dimitri van Loock, marketingmanager van Jupiler. 'Om voor eens en voor altijd duidelijk te maken dat Jupiler 0.0% een volwaardige broer is naast de reguliere Jupiler en dat je het op dezelfde plekken en momenten kan drinken waar je Jupiler kiest.'
Hans van Mook, Creative Leader bij TCC legt uit: 'Als je kijkt naar het brouwproces van Jupiler 0.0% en het bier proeft dan is een directe vergelijking met de reguliere Jupiler zo gemaakt. Voor ons was het idee om in de commercial te gaan werken met een identieke tweeling meteen iets waarin we heel veel kracht zagen. Ze zien er hetzelfde uit, hebben allebei een uitstekende smaak, zijn vaak op dezelfde plek, op hetzelfde moment, Totaal vergelijkbaar met elkaar, maar wel ieder met een eigen karakter, ofwel identiek en toch uniek.'
Mirror-effect
Een verhaallijn die tot leven kwam met behulp van regisseur Joris Rabijns en productiehuis Caviar Brussel. Met het gekozen mirror-effect krijgt de film een hele eigentijdse look and feel en vraag je je als kijker continu af of je nu naar een tweeling of een spiegelbeeld aan het kijken bent.
'Exact het effect dat we wilden bereiken met deze commercial', vertelt Cees Faes CEO van TCC. 'Het maakt 1 op 1 duidelijk dat Jupiler en Jupiler 0.0% gelijkwaardig aan elkaar zijn, elkaar aanvullen zelfs. Je hoeft je niet meer anders voor te doen als je even geen zin hebt in alcohol, om wat voor reden dan ook. Welke van de twee je ook drinkt, je geniet sowieso van een echte Jupiler.'
Credits
Opdrachtgever: Jupiler
Bureau: The Communication Company (TCC.com)
Creatie: Hans van Mook, Roy Schellekens, Cas Hamers
Strategie: Cees Faes, Antal van Pelt
Clientmanagement: Anna Mae Funk, Inge van Hooydonck
Productie: Caviar Brussel
Regisseur: Joris Rabijns
Muziek en sounddesign: Son House
Jupiler: Arnaud Hanset, Dimitri van Loock, Josse Peremans, Lionel Cleenen
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing