TCC geeft emotie mee aan alcoholvrij Jupiler

TCC geeft emotie mee aan alcoholvrij Jupiler
  • Bureaus
  • 26 jan 2019 @ 13:16
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameMerkenCommercialsCampagnes

Het Nederlandse bureau The Communication Company blijft de aandacht op zich vestigen met reclamewerk voor het Belgische biermerk Jupiler. Ditmaal een nieuwe campagne voor Jupiler 0.0%, onder het motto: 'Identiek en toch uniek.'

Lange tijd is '0% alcohol, 100% bier' de boodschap geweest van het alcoholvrije bier van Jupiler. 'Tijd om daar een meer emotionele laag aan toe te voegen', aldus Dimitri van Loock, marketingmanager van Jupiler. 'Om voor eens en voor altijd duidelijk te maken dat Jupiler 0.0% een volwaardige broer is naast de reguliere Jupiler en dat je het op dezelfde plekken en momenten kan drinken waar je Jupiler kiest.'

Hans van Mook, Creative Leader bij TCC legt uit: 'Als je kijkt naar het brouwproces van Jupiler 0.0% en het bier proeft dan is een directe vergelijking met de reguliere Jupiler zo gemaakt. Voor ons was het idee om in de commercial te gaan werken met een identieke tweeling meteen iets waarin we heel veel kracht zagen. Ze zien er hetzelfde uit, hebben allebei een uitstekende smaak, zijn vaak op dezelfde plek, op hetzelfde moment, Totaal vergelijkbaar met elkaar, maar wel ieder met een eigen karakter, ofwel identiek en toch uniek.'

Mirror-effect

Een verhaallijn die tot leven kwam met behulp van regisseur Joris Rabijns en productiehuis Caviar Brussel. Met het gekozen mirror-effect krijgt de film een hele eigentijdse look and feel en vraag je je als kijker continu af of je nu naar een tweeling of een spiegelbeeld aan het kijken bent.

'Exact het effect dat we wilden bereiken met deze commercial', vertelt Cees Faes CEO van TCC. 'Het maakt 1 op 1 duidelijk dat Jupiler en Jupiler 0.0% gelijkwaardig aan elkaar zijn, elkaar aanvullen zelfs. Je hoeft je niet meer anders voor te doen als je even geen zin hebt in alcohol, om wat voor reden dan ook. Welke van de twee je ook drinkt, je geniet sowieso van een echte Jupiler.'

Credits

Opdrachtgever: Jupiler

Bureau: The Communication Company (TCC.com)

Creatie: Hans van Mook, Roy Schellekens, Cas Hamers

Strategie: Cees Faes, Antal van Pelt

Clientmanagement: Anna Mae Funk, Inge van Hooydonck

Productie: Caviar Brussel

Regisseur: Joris Rabijns

Muziek en sounddesign: Son House

Jupiler: Arnaud Hanset, Dimitri van Loock, Josse Peremans, Lionel Cleenen



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken