The Gardeners verbeeldt eindeloze doorverhuizing Vergeten Kind
- Bureaus
- 14 jan 2019 @ 09:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CommercialsMaatschappijCampagnes
- 14 jan 2019 @ 09:00
- Jeroen Mirck
Het Vergeten Kind start vandaag een campagne (met petitie) om onnodig leed van uit huis geplaatste kinderen te voorkomen. De campagne, ontwikkeld door The Gardeners, geeft een nieuwe draai aan het kinderliedje 'We gaan nog niet naar huis'.
Het continu doorverhuizen geeft deze kwetsbare kinderen nauwelijks toekomstperspectief en dit is zeer schadelijk voor hun ontwikkeling. Ze draaien mee in de 'carrousel' van de hulpverlening. Aan de hand van de petitie roept Stichting Het Vergeten Kind op om onnodige doorplaatsingen van uit huis geplaatste kinderen te stoppen.
Het concept voor de tv-commercial is ontstaan uit het gegeven dat voor de meeste mensen – zeker in Nederland – een thuis vanzelfsprekend is. In kinderliedjes komt dit ook vaak naar voren. 'We gaan nog niet naar huis' is een positief kinderlied, maar als je het beluistert vanuit uit huis geplaatste kinderen die maar blijven doorverhuizen, krijgt het een totaal andere lading. De herhaling in het lied werkt goed als metafoor.
Zorg en politiek bewegen tot actie
Daphne Schreuder, hoofd Campagnes & Events van Het Vergeten Kind: 'Met de campagne en de petitie wil de stichting ervoor zorgen dat de problematiek kenbaar gemaakt wordt en kwetsbare kinderen echt gehoord worden. Met z’n allen staan we sterker om ervoor te zorgen dat beleidsmakers en zorgprofessionals dit onderwerp met voorrang oppakken en overgaan tot concrete acties die tot echte veranderingen leiden.'
Maira Evers, managing director van The Gardeners: 'De commercial laat een kwetsbaar kind zien dat door verschillende huisjes draait op een muziekdoos. Ondanks het schrijnende probleem, vonden wij het heel belangrijk dat de film positief afsluit. Het kind vindt uiteindelijk een liefdevol Hartenhuis waar het mag blijven. In alle campagnes van devafgelopen zes jaar voor Stichting Het Vergeten Kind is het positieve aspect altijd het uitgangspunt geweest. Wij geloven dat dit juist verandering teweegbrengt.'
Hartenhuis als symbool
Hét symbool van Het Vergeten Kind, het 'Hartenhuis', zal ook dit jaar een grote rol spelen. Deze zal niet alleen in de commercial, maar ook in print, outdoor, online, op social kanalen en in het straatbeeld zichtbaar zijn. Daarnaast is er een lied geschreven door Glen Faria, ook wel bekend als rapper MC Fit. ‘Je bent niet alleen’ beschrijft de situaties van deze kwetsbare kinderen en is door Glen en ambassadeur Johnny de Mol ingezongen.
De landelijke Hartenhuiscampagne start maandag 14 januari 2019 en eindigt in de Week van Het Vergeten Kind op maandag 4 februari. In deze periode is het mogelijk de petitie te tekenen via www.hetvergetenkind.nl/petitie
Credits
Opdrachtgever: Stichting Het Vergeten Kind
Bureau: The Gardeners
Verantwoordelijk bij klant: Daphne Schreuder, Ellen Buenk, Vera van der Pas, Anne van Putten, Patrick van Ahee, Debby Jägers, Carina Noordervliet, Marsja Meijer
Creatie: Nikki de la Rambelje, Sjoerd Bongertman
Account: Nadine Marcar, Renée Schenk
PR: Xanne Liebregts, Laurien Vest
Social: Suzanna Ruis
Productiemaatschappij: ArtBox
Producer: Geert Jansen
Geluid: Massive Music
Muziek-producer: Bas Jansen
Online campagne: Happy Leads, Happy Idiots, Growing Minds
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- doorverhuizen
- Gardeners
- sociaal
- petitie
- maatschappij
- Vergeten Kind
- stichting
- kinderen
- campagne
- jeugdzorg
- kind
- uit huis geplaatst
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing