The Gardeners verbeeldt eindeloze doorverhuizing Vergeten Kind

The Gardeners verbeeldt eindeloze doorverhuizing Vergeten Kind
  • Bureaus
  • 14 jan 2019 @ 09:00
  • 7303 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommercialsMaatschappijCampagnes

Het Vergeten Kind start vandaag een campagne (met petitie) om onnodig leed van uit huis geplaatste kinderen te voorkomen. De campagne, ontwikkeld door The Gardeners, geeft een nieuwe draai aan het kinderliedje 'We gaan nog niet naar huis'.

Het continu doorverhuizen geeft deze kwetsbare kinderen nauwelijks toekomstperspectief en dit is zeer schadelijk voor hun ontwikkeling. Ze draaien mee in de 'carrousel' van de hulpverlening. Aan de hand van de petitie roept Stichting Het Vergeten Kind op om onnodige doorplaatsingen van uit huis geplaatste kinderen te stoppen.

Het concept voor de tv-commercial is ontstaan uit het gegeven dat voor de meeste mensen – zeker in Nederland – een thuis vanzelfsprekend is. In kinderliedjes komt dit ook vaak naar voren. 'We gaan nog niet naar huis' is een positief kinderlied, maar als je het beluistert vanuit uit huis geplaatste kinderen die maar blijven doorverhuizen, krijgt het een totaal andere lading. De herhaling in het lied werkt goed als metafoor.

Zorg en politiek bewegen tot actie

Daphne Schreuder, hoofd Campagnes & Events van Het Vergeten Kind: 'Met de campagne en de petitie wil de stichting ervoor zorgen dat de problematiek kenbaar gemaakt wordt en kwetsbare kinderen echt gehoord worden. Met z’n allen staan we sterker om ervoor te zorgen dat beleidsmakers en zorgprofessionals dit onderwerp met voorrang oppakken en overgaan tot concrete acties die tot echte veranderingen leiden.'

Maira Evers, managing director van The Gardeners: 'De commercial laat een kwetsbaar kind zien dat door verschillende huisjes draait op een muziekdoos. Ondanks het schrijnende probleem, vonden wij het heel belangrijk dat de film positief afsluit. Het kind vindt uiteindelijk een liefdevol Hartenhuis waar het mag blijven. In alle campagnes van devafgelopen zes jaar voor Stichting Het Vergeten Kind is het positieve aspect altijd het uitgangspunt geweest. Wij geloven dat dit juist verandering teweegbrengt.'

Hartenhuis als symbool

Hét symbool van Het Vergeten Kind, het 'Hartenhuis', zal ook dit jaar een grote rol spelen. Deze zal niet alleen in de commercial, maar ook in print, outdoor, online, op social kanalen en in het straatbeeld zichtbaar zijn. Daarnaast is er een lied geschreven door Glen Faria, ook wel bekend als rapper MC Fit. ‘Je bent niet alleen’ beschrijft de situaties van deze kwetsbare kinderen en is door Glen en ambassadeur Johnny de Mol ingezongen.

De landelijke Hartenhuiscampagne start maandag 14 januari 2019 en eindigt in de Week van Het Vergeten Kind op maandag 4 februari. In deze periode is het mogelijk de petitie te tekenen via www.hetvergetenkind.nl/petitie

Credits

Opdrachtgever: Stichting Het Vergeten Kind

Bureau: The Gardeners

Verantwoordelijk bij klant: Daphne Schreuder, Ellen Buenk, Vera van der Pas, Anne van Putten, Patrick van Ahee, Debby Jägers, Carina Noordervliet, Marsja Meijer

Creatie: Nikki de la Rambelje, Sjoerd Bongertman

Account: Nadine Marcar, Renée Schenk

PR: Xanne Liebregts, Laurien Vest

Social: Suzanna Ruis

Productiemaatschappij: ArtBox

Producer: Geert Jansen

Geluid: Massive Music

Muziek-producer: Bas Jansen

Online campagne: Happy Leads, Happy Idiots, Growing Minds



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken