Werkspot verrast met Klus van het Jaar

Werkspot verrast met Klus van het Jaar
  • Bureaus
  • 8 jan 2019 @ 11:11
  • 8683 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VideoCampagnesActivatie

De gouden tijden in de bouw drijven werkdruk van vakmensen verder op. Daarom vraagt Werkspot met de campagne 'De Mooiste Klus van het Jaar' aandacht voor te lange werkweken. Wat overkomt deze twee klussers?

In Nederland werden afgelopen halfjaar 3,3 miljoen klussen uitgevoerd. Dit blijkt uit de nieuwste Werkspot Klusmonitor, uitgevoerd door SAMR onder 1.114 consumenten.

Een van deze klussen was een bijzondere: Werkspot bedankte twee nietsvermoedende stukadoors, Eduard en Raymond uit Kampen, met ‘De Mooiste klus van het Jaar’, om op deze wijze aandacht te vragen voor zelfstandigen in de bouw. Deze groep moet vaak zes dagen in de week fysiek werk verrichten. Mensen die fysiek zwaar werk doen, hebben een 18 procent hogere kans om vroegtijdig te overlijden. Dat blijkt uit een onderzoek van het VUmc dat eerder dit jaar werd gepubliceerd.

Hardwerkende doelgroep

Onderzoeker en hoogleraar Epidemiologie van Arbeid en Gezondheid, Allard van der Beek: 'Zelfstandigen hebben hart voor hun zaak en vinden het vaak moeilijk om nee te verkopen. Juist voor zelfstandigen in de bouw is zowel minder hard en lang werken als meer sporten in de vrije tijd belangrijk. Het is heel goed dat deze hardwerkende groep zich dit gaat realiseren. Hier moet meer aandacht voor komen, dit is een mooi initiatief.'

Cijfers van het Bouwkennis jaarrapport ZZP Markt in Beeld, bevestigen dat met name de zelfstandigen in de bouw lange werkweken maken. Dit is het extreemst voor de specialisten: 16% van de E- installateurs en 10% van de W-installateurs maken werkweken van meer dan 70 uur.

Het concept en de productie van de video met de twee verraste klussers is gemaakt door Lifehunters.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken