Werkspot verrast met Klus van het Jaar
- Bureaus
- 8 jan 2019 @ 11:11
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VideoCampagnesActivatie
- 8 jan 2019 @ 11:11
- Jeroen Mirck
De gouden tijden in de bouw drijven werkdruk van vakmensen verder op. Daarom vraagt Werkspot met de campagne 'De Mooiste Klus van het Jaar' aandacht voor te lange werkweken. Wat overkomt deze twee klussers?
In Nederland werden afgelopen halfjaar 3,3 miljoen klussen uitgevoerd. Dit blijkt uit de nieuwste Werkspot Klusmonitor, uitgevoerd door SAMR onder 1.114 consumenten.
Een van deze klussen was een bijzondere: Werkspot bedankte twee nietsvermoedende stukadoors, Eduard en Raymond uit Kampen, met ‘De Mooiste klus van het Jaar’, om op deze wijze aandacht te vragen voor zelfstandigen in de bouw. Deze groep moet vaak zes dagen in de week fysiek werk verrichten. Mensen die fysiek zwaar werk doen, hebben een 18 procent hogere kans om vroegtijdig te overlijden. Dat blijkt uit een onderzoek van het VUmc dat eerder dit jaar werd gepubliceerd.
Hardwerkende doelgroep
Onderzoeker en hoogleraar Epidemiologie van Arbeid en Gezondheid, Allard van der Beek: 'Zelfstandigen hebben hart voor hun zaak en vinden het vaak moeilijk om nee te verkopen. Juist voor zelfstandigen in de bouw is zowel minder hard en lang werken als meer sporten in de vrije tijd belangrijk. Het is heel goed dat deze hardwerkende groep zich dit gaat realiseren. Hier moet meer aandacht voor komen, dit is een mooi initiatief.'
Cijfers van het Bouwkennis jaarrapport ZZP Markt in Beeld, bevestigen dat met name de zelfstandigen in de bouw lange werkweken maken. Dit is het extreemst voor de specialisten: 16% van de E- installateurs en 10% van de W-installateurs maken werkweken van meer dan 70 uur.
Het concept en de productie van de video met de twee verraste klussers is gemaakt door Lifehunters.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing