Alewijn Dekker (Code d'Azur): 'Integreer technologie en creativiteit'

Alewijn Dekker (Code d'Azur): 'Integreer technologie en creativiteit'
  • Bureaus
  • 19 feb 2019 @ 10:46
  • 14187 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InnovatieStrategieInterviewReclame

Alewijn Dekker stapt over van J. Walter Thompson naar Code d'Azur. Hij wordt de co-managing director van het digitale bureau, samen met Michiel Meiberg. Waarom deze overstap? Een interview over ambities en innovaties.

Waarom kies je ervoor om over te stappen naar Code d'Azur? Toch een heel ander bureau dan je vorige werkgevers.

Alewijn Dekker: 'De manier waarop mensen met merken interacteren verandert in razend tempo. Technologische ontwikkelingen zijn daarbij de nieuwe constante en veel bureaus worstelen hier nog mee. Code d'Azur loopt in Nederland voorop als het gaat om de integratie van technologie, met creativiteit en culturele relevantie. Naast digitale communicatie, bouwt Code d'Azur bijvoorbeeld ook innovatieve producten en services voor merken (in-house), en werken we met multidisciplinaire teams om de klantbeleving op alle digital touch points van merken te verbeteren. Ik heb altijd al een voorliefde voor Digital gehad (als je het zo kan noemen), dus daar past het profiel van Code d'Azur eigenlijk perfect bij.'

JWT Amsterdam is een van de topbureaus in Nederland. Waarom ben je daar toch alweer snel vertrokken?

'Ik heb met veel plezier bij JWT gewerkt. Het bureau gaat echter een nieuwe fase in, onder andere door de fusie met Wunderman en de verhuizing naar het WPP-pand. Daarom was dit voor mij persoonlijk een moment om te kiezen: Wil ik mee in de nieuwe koers van het bureau, of wil ik iets anders. Daarbij kwam de kans om bij Code d'Azur aan de slag te gaan op precies het juiste moment op mijn pad.'

Wat is jouw toegevoegde waarde voor Code d'Azur Hoe ga jij het bureau versterken?

'Er staat al een heel sterk team, met een fijne bedrijfscultuur als ruggengraat. De ambities van Code d'Azur zijn torenhoog, en mijn taak is om te helpen deze verder te realiseren. Dat betekent het sterker maken van bestaande klantrelaties, maar ook het aantrekken van nieuwe klanten, in binnen- en buitenland.'

Wat zijn de ambities van Code d'Azur?

'Je merkt dat veel bedrijven/klanten behoefte hebben om geholpen te worden bij alle technologische ontwikkelingen. Code d'Azur wil deze kansen benutten en daardoor groeien in Nederland, maar ook daarbuiten. Zo heeft Code d'Azur al een kantoor in Barcelona, en staat er verdere internationale uitbreiding in het Midden-Oosten op de planning voor 2019.'

Tot slot: welke ontwikkelingen die het reclamevak gaan veranderen ga jij in je nieuwe rol actief omarmen?

'Vooral de opkomst van Artificial Intelligence en voice zullen impact hebben op de manier waarop merken en mensen met elkaar communiceren. Niet alleen zullen we deze ontwikkelingen omarmen, maar ook juist een actieve rol spelen om bedrijven hierin mee te nemen en te adviseren, en ze daarmee in staat te stellen om voorop te blijven lopen.'

Interview: Jeroen Mirck, redacteur MarketingTribune

Wie is Alewijn Dekker?

Alewijn Dekker is overgestapt van J. Walter Thompson naar Code d'Azur. Hij wordt de co-managing director van het digitale bureau. Voor de overstap was Dekker onder andere werkzaam als deputy managing director bij J. Walter Thompson Amsterdam en als managing director bij Duval Guillaume. Daar was hij verantwoordelijk voor klanten als Heineken International, ING en Innogy (Essent). In zijn nieuwe functie moet Dekker Code d'Azur verder helpen met het realiseren van de (groei)ambities van het bureau. Hij zal samen met Michiel Meiberg de functie van managing director vervullen.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken