Festen en Koornneef partner bij BKB

Festen en Koornneef partner bij BKB
  • Bureaus
  • 6 feb 2019 @ 00:22
  • 12243 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesPersonaliaStrategieCreatie

Bram Festen en Justin Koornneef zijn benoemd tot partner bij het campagnebureau BKB. 'We moeten altijd op zoek blijven naar vernieuwing.'

​Justin Koornneef startte in 2012 bij BKB | Het Campagnebureau als community manager, Nadat hij een opleiding in nieuwe media en journalistiek aan de Erasmus Universiteit had afgerond. Commmunity manager was indertijd een compleet nieuwe functie, want het online campagne voeren stond op dat moment nog in de kinderschoenen.

‘De ontwikkelingen gingen razendsnel. Ik mocht daardoor veel pionieren en kon veel uitproberen’, aldus Koornneef. Al snel  ontwikkelde hij zich tot online strateeg en adviseerde hij organisaties zoals het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis, Google, Schiphol, Nederlandse Veteranendag en diverse ministeries. Onder zijn leiding introduceerde BKB de KNVB op Facebook, inmiddels uitgegroeid tot een pagina met bijna 200.000 fans.

Ervaren campagnestrateeg

Bram Festen studeerde aan de London School of Economics en de Universiteit van Amsterdam. Hij werkte daarna voor de gemeente Amsterdam als projectsecretaris van het project Top-600. In 2013 begon hij bij BKB. Daar ontwikkelde hij zich in korte tijd tot ervaren campagnestrateeg. In die functie ondersteunt en adviseert hij uiteenlopende organisaties.

‘Ik heb niet een specifiek onderwerp dat me drijft. Als er een puzzel te leggen is, of een vraagstuk waar ik me in kan vastbijten, dan vind ik het interessant. Voor Gasunie over de communicatie rondom de energietafels en energietransitie, voor de gemeente Amsterdam over de ontwikkeling van het gebied tussen Schiphol en ZuidAs en voor het Tropenmuseum over de positionering rondom thema’s zoals slavernij, diversiteit en koloniaal verleden. Stuk voor stuk ingewikkelde actuele maatschappelijke kwesties met veel partijen, standpunten, kansen en ook bedreigingen. Voor mij is dat juist de uitdaging. Hoe complexer de puzzel, hoe enthousiaster ik word.’

Werkveld verandert snel

Zowel Festen als Koornneef hebben het werkveld zien veranderen in de afgelopen jaren. Nieuwe technieken, meer concurrentie en de veranderende maatschappij maken campagne voeren interessant, maar ook uitdagender. Volgens Justin is dat ook het aandachtspunt van BKB voor de toekomst: ‘We moeten altijd op zoek blijven naar vernieuwing. De grootste uitdaging die ik voor me zie is dat wij als campagnebureau altijd aansprekende campagnes maken die passen bij de huidige tijd. We blijven nadenken over nieuwe vormen: van bijzondere videoportretten van veteranen tot facts and figures over zwangerschapsdiscriminatie in aansprekende animaties. En daarnaast experimenteren we met nieuwe kanalen: WhatsApp-diensten, gepersonaliseerde nieuwsbrieven en campagnes op straatniveau. Online bestaan er geen gouden regels die altijd werken: het gaat om precisie en maatwerk.'

Vanuit de gedachte dat de politieke campagne de moeder aller campagnes is en met de ervaringen van meerdere landelijke politieke campagnes op zak starten Lennart Booij, Alex Klusman en Erik van Bruggen in 1999 het bedrijf Booij, Klusman en Van Bruggen. Inmiddels is BKB | Het Campagnebureau bijna twintig jaar gespecialiseerd in het vertellen van verhalen. Dat doet het bureau voor opdrachtgevers, maar ook op eigen initiatief. Gemene deler is dat het kwesties zijn die BKB belangrijk vindt. Van de vluchtelingenproblematiek tot gelijke kansen in het onderwijs, van duurzaam beleggen tot het belang van open data en van veteranen tot werkstress. BKB is gespecialiseerd in onderzoek, strategie en boodschapontwikkeling, het genereren van vrije publiciteit, het organiseren van bijeenkomsten en grassrootscampagnes, het ontwikkelen van strategieën voor social media en het creëren van content.

Foto's: Marques Malacia

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken