Fleurop adverteert met echte liefde
- Bureaus
- 4 feb 2019 @ 09:18
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StorytellingActivatieCommercialsCampagnes
- 4 feb 2019 @ 09:18
- Jeroen Mirck
Echte liefde. Daar draait het om in de nieuwe Valentijnscampagne van Fleurop. De bloemist brengt liefde in beeld, zonder acteurs.
De boodschap: maak je liefde kenbaar, niet alleen aan de man of vrouw van je dromen, maar ook aan familie en vrienden. De campagne, waar niet acteurs, maar echte geliefden de hoofdrol in spelen, is dit weekend gestart. De verantwoordelijke bureaus zijn Wubbe en Kaaps.
'Pure, oprechte liefde, het is het mooiste dat er is', zegt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. 'In deze drukke samenleving vergeten we soms onze liefde te tonen. Met deze campagne willen we laten zien wat er gebeurt als je even de tijd neemt om stil te staan bij de liefde. Hoe mooi en belangrijk die is. Daarmee willen we inspireren om geliefden te verrassen. Valentijnsdag is daar natuurlijk het moment voor, maar wat ons betreft is het elke dag Valentijnsdag.'
'Bloemistaurant'
De basis van de campagne wordt gevormd door een tv-commercial. De opname-locatie is uniek: een bloemenwinkel omgetoverd tot restaurant. Met smart wordt er gewacht op geliefden, die ondertussen thuis worden verrast met bloemen én een uitnodiging om geblinddoekt in een auto te stappen. Dat de verrassingen meer dan geslaagd zijn, blijkt uit de overweldigende reacties.
De Zwart: 'De campagne brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te creëren. Op vakkundige wijze leggen zij in elk boeket het gevoel van de gever.'
De campagne wordt crossmediaal ingezet. Naast televisie wordt de campagne ook onder de aandacht gebracht via online video, display, social media en POS.
Credits
Opdrachtgever: Fleurop
Bureau: Wubbe
Creatie: Marc van der Haar, Jasper Boon, Michael Schriel
Strategie: Gilbert Witjes, Maaike Preuninger
Regisseur: Eelco de Winter, Frank Borghstijn
Productiemaatschappij: Kaaps
Producer: Anne Lieve Steendijk
Verantwoordelijk bij Fleurop: Jeroen de Zwart, Leonie van Zante
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing