Fleurop adverteert met echte liefde

Fleurop adverteert met echte liefde
  • Bureaus
  • 4 feb 2019 @ 09:18
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StorytellingActivatieCommercialsCampagnes

Echte liefde. Daar draait het om in de nieuwe Valentijnscampagne van Fleurop. De bloemist brengt liefde in beeld, zonder acteurs.

De boodschap: maak je liefde kenbaar, niet alleen aan de man of vrouw van je dromen, maar ook aan familie en vrienden. De campagne, waar niet acteurs, maar echte geliefden de hoofdrol in spelen, is dit weekend gestart. De verantwoordelijke bureaus zijn Wubbe en Kaaps.

'Pure, oprechte liefde, het is het mooiste dat er is', zegt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. 'In deze drukke samenleving vergeten we soms onze liefde te tonen. Met deze campagne willen we laten zien wat er gebeurt als je even de tijd neemt om stil te staan bij de liefde. Hoe mooi en belangrijk die is. Daarmee willen we inspireren om geliefden te verrassen. Valentijnsdag is daar natuurlijk het moment voor, maar wat ons betreft is het elke dag Valentijnsdag.'

'Bloemistaurant'

De basis van de campagne wordt gevormd door een tv-commercial. De opname-locatie is uniek: een bloemenwinkel omgetoverd tot restaurant. Met smart wordt er gewacht op geliefden, die ondertussen thuis worden verrast met bloemen én een uitnodiging om geblinddoekt in een auto te stappen. Dat de verrassingen meer dan geslaagd zijn, blijkt uit de overweldigende reacties.

De Zwart: 'De campagne brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te creëren. Op vakkundige wijze leggen zij in elk boeket het gevoel van de gever.'

De campagne wordt crossmediaal ingezet. Naast televisie wordt de campagne ook onder de aandacht gebracht via online video, display, social media en POS.

Credits

Opdrachtgever: Fleurop

Bureau: Wubbe

Creatie: Marc van der Haar, Jasper Boon, Michael Schriel

Strategie: Gilbert Witjes, Maaike Preuninger

Regisseur: Eelco de Winter, Frank Borghstijn

Productiemaatschappij: Kaaps

Producer: Anne Lieve Steendijk

Verantwoordelijk bij Fleurop: Jeroen de Zwart, Leonie van Zante



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken