Messi en Salah strijden om blikje Pepsi

Messi en Salah strijden om blikje Pepsi
  • Bureaus
  • 12 feb 2019 @ 10:46
  • 16266 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalCommercialsCampagnesMerken

Pepsi Max lanceert dinsdag zijn nieuwe wereldwijde voetbalcampagne met de internationale slogan: 'For the love of it.' Met deze campagne moedigt Pepsi mensen aan om alles te geven voor waar ze van houden. De voetbalsterren Messi en Salah spelen de hoofdrol.

De 'For The Love Of It'-campagne komt voort uit de liefde van Pepsi voor voetbal – die zich momenteel onder meer uit door de sponsoring van de Champions League. Deze doorlopende samenwerking wordt in de campagne verbeeld door twee van de beste voetballers ter wereld voor het eerst tegenover elkaar te zetten. Niet op het veld, maar in een kenmerkende Pepsi Max-stijl.

Last Can Standing

Viervoudig Champions League-winnaar Leo Messi (FC Barcelona) en de Egyptische ster Mohammed Salah (Liverpool) zijn te zien in de 'Last Can Standing'-campagne, waarin de twee idolen deelnemen aan een speels duel vol passie en indrukwekkende voetbal-technieken, met als doel een heerlijke blikje gekoelde Pepsi Max.

Het plot is als volgt: wanneer de twee vedettes bij een benzinestation stoppen, komen ze erachter dat er nog maar één blikje Pepsi Max in de ijskast staat. Wat daarna volgt is een serie van met actie gevulde trick-shots en ingewikkelde uitdagingen als ze head-to-head gaan voor de felbegeerde cola.

'Het was ontzettend leuk om de nieuwe commercial met Pepsi Max  op te nemen', zegt Messi tegen MarketingTribune. 'Het is een concept dat doordrenkt is van humor en voetbal-skills. Ik hoop dat de campagne van dit jaar de voetbalfans blijft aanmoedigen om hun passie en liefde voor het spel te omarmen.'

Salah voegt toe: 'Ik ben superblij om te zien dat de samenwerking met Pepsi Max  wereldwijd gaat en ik ben enthousiast over wat de toekomst gaat brengen.'

Behind-the-scenes

In aanloop naar de Champions League-finale in Madrid rolt het merk vanaf deze dinsdag in 65 landen over de hele wereld een creatieve campagne uit. Denk hierbij aan exclusieve content en design-led verpakkingen, die zowel out-of-home als bij verschillende verkooppunten te vinden zijn. Tijdens het filmen van de campagne heeft Pepsi Max een paar behind-the-scenes momenten met Messi en Salah opgenomen. Zoals verwacht, zijn de voeten van deze atleten nooit ver van de bal. Pepsi Max liet de camera’s draaien om hun ongeëvenaarde skills te filmen.

'Jaar na jaar geeft Pepsi alles om voetbalfans te entertainen door voetbalhelden op verrassende en onverwachte manieren in te zetten', zegt Natalia Filippociants, vice-president Marketing Global Beverages van PepsiCo. 'Het nieuwe platform is ons motto en verbindt alles wat we aan het doen zijn. De passie voor voetbal die onze fans hebben, omarmen wij als merk al tientallen jaren. De campagne van dit jaar maakt de liefde voor het onverwachtse in het spel werkelijkheid. Daarnaast brengt het de sport, de spelers en mensen van over de hele wereld bij elkaar.'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken