Plus met ode aan goed eten
- Bureaus
- 4 feb 2019 @ 11:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 4 feb 2019 @ 11:02
- Sjaak Hoogkamer
Retailketen Plus lanceert haar nieuwe campagne, die, zoals gebruikelijk, om goed eten draait. En alle emoties die daaromheen spelen. De campagne is ontwikkeld door bureau J. Walter Thompson Amsterdam.
In de film, onderdeel van de campagne, zien we een man die alles uit de kast haalt om gezond te leven. Hij let op wat hij eet, staat constant op de weegschaal en gaat regelmatig naar de sportschool. Zijn vreemde gedrag wordt aandachtig gevolgd door zijn vrouw. Gaandeweg wordt ze zelfs een beetje achterdochtig. Maar wanneer ze op een avond laat thuiskomt ontdekt ze wat hij al die tijd voor haar achterhield...
Moeite waard
‘Goed eten is goed voor je. Dat weten we allemaal. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Met deze campagne willen we heel Nederland inspireren om goed te eten. Bovendien laten we zien dat het de moeite waard is. Dat er mooie dingen kunnen gebeuren wanneer je er echt werk van maakt,’ aldus Okke Wiarda, Manager Merk & Communicatie bij Plus.
‘Goed eten is een fantastisch domein. Omgeven met veel emoties. Verdrietige, zoals in onze laatste Kerstfilm, maar ook positieve zoals in de Zomerfilm met het Syrische jongetje. En nu dus ook in deze ‘begin van het jaar’-film, het is tenslotte ook de periode dat we weer actief bezig zijn. We sporten meer, we drinken minder en, inderdaad, we eten beter,’ zegt Bas Korsten, Creative Partner, J. Walter Thompson Amsterdam.
Muziek
De sfeer van het spotje krijgt een extra lading aldus Korsten met het nummer Lovely Day (origineel van Bill Withers) dat voor de gelegenheid is gecoverd door IVAR. De muziek is in nauwe samenwerking met MassiveMusic tot stand gekomen. De film is de vierde in de emotionele reeks van Plus die naar eigen zeggen duidelijk aanslaat bij het Nederlandse publiek. De eerste drie wisten allemaal een finaleplek bij de Ster Gouden Loeki te behalen.
CREDITS
AGENCY: J. Walter Thompson Amsterdam
Creative Partner: Bas Korsten
Creative Lead: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis
Business Lead: Budi Gonzalez de Chaves
Strategy Lead: Daan de Raaf
Concept Producer: Charlene Thomas
Screen Producer: Kirsten van den Berg
Adverteerder: Plus Supermarkten
Marketing Directeur: Peter van Mourik
Manager Merk & Communicatie: Okke Wiarda
Communicatie Manager Merk & Formule: Marjolein Nefkens
Campagne Manager Merk & Formule: Marloes Bras
Productie: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael
Producer: Mireille Lampe, Monique van Beckhoven,
Floor Schroeijers
Edit: MRTN
Online & grading: Captcha
Search & Licensing: MassiveMusic
Music Production: MassiveMusic
Sound: Studio Alfred Klaassen
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing