Plus met ode aan goed eten

Plus met ode aan goed eten
  • Bureaus
  • 4 feb 2019 @ 11:02
  • 12444 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Retailketen Plus lanceert haar nieuwe campagne, die, zoals gebruikelijk, om goed eten draait. En alle emoties die daaromheen spelen. De campagne is ontwikkeld door bureau J. Walter Thompson Amsterdam.

In de film, onderdeel van de campagne, zien we een man die alles uit de kast haalt om gezond te leven. Hij let op wat hij eet, staat constant op de weegschaal en gaat regelmatig naar de sportschool. Zijn vreemde gedrag wordt aandachtig gevolgd door zijn vrouw. Gaandeweg wordt ze zelfs een beetje achterdochtig. Maar wanneer ze op een avond laat thuiskomt ontdekt ze wat hij al die tijd voor haar achterhield...

Moeite waard

‘Goed eten is goed voor je. Dat weten we allemaal. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Met deze campagne willen we heel Nederland inspireren om goed te eten. Bovendien laten we zien dat het de moeite waard is. Dat er mooie dingen kunnen gebeuren wanneer je er echt werk van maakt,’ aldus Okke Wiarda, Manager Merk & Communicatie bij Plus.

‘Goed eten is een fantastisch domein. Omgeven met veel emoties. Verdrietige, zoals in onze laatste Kerstfilm, maar ook positieve zoals in de Zomerfilm met het Syrische jongetje. En nu dus ook in deze ‘begin van het jaar’-film, het is tenslotte ook de periode dat we weer actief bezig zijn. We sporten meer, we drinken minder en, inderdaad, we eten beter,’ zegt Bas Korsten, Creative Partner, J. Walter Thompson Amsterdam.

Muziek

De sfeer van het spotje krijgt een extra lading aldus Korsten met het nummer Lovely Day (origineel van Bill Withers) dat voor de gelegenheid is gecoverd door IVAR. De muziek is in nauwe samenwerking met MassiveMusic tot stand gekomen. De film is de vierde in de emotionele reeks van Plus die naar eigen zeggen duidelijk aanslaat bij het Nederlandse publiek. De eerste drie wisten allemaal een finaleplek bij de Ster Gouden Loeki te behalen.

CREDITS

AGENCY:                              J. Walter Thompson Amsterdam

Creative Partner:                 Bas Korsten

Creative Lead:                      Chris Sant, Dieuwer Bulthuis

Business Lead:                    Budi Gonzalez de Chaves

Strategy Lead:                      Daan de Raaf

Concept Producer:             Charlene Thomas

Screen Producer:                 Kirsten van den Berg

 Adverteerder:                       Plus Supermarkten

Marketing Directeur:         Peter van Mourik

Manager Merk & Communicatie:           Okke Wiarda

Communicatie Manager Merk & Formule: Marjolein Nefkens

Campagne Manager Merk & Formule: Marloes Bras

 Productie:                     Pink Rabbit

Regisseur:                     Ismael

Producer:                       Mireille Lampe, Monique van Beckhoven,

Floor Schroeijers

 Edit:                                 MRTN

Online & grading:              Captcha

Search & Licensing:          MassiveMusic

Music Production:   MassiveMusic

Sound:                       Studio Alfred Klaassen



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken