Procornea gaat strijd aan tegen bijziendheid

Procornea gaat strijd aan tegen bijziendheid
  • Bureaus
  • 22 feb 2019 @ 09:17
  • 10944 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesPromotieActivatie

Lenzenfabrikant Procornea wil met de campagne ‘Kijk Verder’ oogspecialisten aansporen om meer te doen aan het bestrijden van bijziendheid bij kinderen. Ook wil het bedrijf ouders activeren om hun kind regelmatig te laten controleren op bijziendheid.

Bijziendheid (veraf slecht zien, in medische termen: ‘myopie’) bij kinderen is een steeds groter wordend probleem in onze hedendaagse samenleving. Dat komt door de veranderende levensstijl, waarbij kinderen dagelijks urenlang doorbrengen achter een smartphone-, tablet- of computerscherm. Deze levensstijl werkt de ontwikkeling van bijziendheid op jonge leeftijd in de hand. Waardoor kinderen het risico lopen om op latere leeftijd grote zichtproblemen te krijgen, met zelfs het risico op blindheid.

Procornea is een Nederlandse producent van speciale contactlenzen, en wil iedereen maximaal zijn of haar wereld laten beleven. Zij realiseert zich als geen ander hoe belangrijk het is om bijziendheid bij kinderen te bestrijden, en zijn hiermee al meer dan een jaar actief aan de slag. Helaas is het huidige gedrag van oogspecialisten (zoals opticiens) en ouders ten aanzien van dit probleem nog onvoldoende veranderd. Want meer oogspecialisten zouden met het tegengaan van bijziendheid aan de slag moeten. En ouders beseffen de risico’s van bijziendheid nog vrijwel niet.

Campagne ‘Kijk Verder’

Met de campagne ‘Kijk Verder’ wil Procornea oogspecialisten in sterke mate aansporen om daadwerkelijk aan de slag te gaan met het bestrijden van bijziendheid. En wil zij ouders activeren om hun kind regelmatig even te laten controleren op bijziendheid.

Beide doelgroepen moeten bewust gemaakt worden van het feit dat bijziendheid een breder en steeds groter wordend maatschappelijk probleem is. Dat niet wordt opgelost door het aanmeten van een bril. 

De campagne is gestoeld op het inzicht dat gezonde ogen niet vanzelfsprekend zijn. En dat je als ouders – naast alle andere verantwoordlijkheden waar het je kinderen betreft – óók de verantwoordelijkheid hebt voor de ogen van je kinderen. Dus: tijd voor actie. Kijk verder! En kom langs met je kind voor de Kijk Verder Oogcheck. Een dringende oproep van ouder tot alle andere ouders.

De campagne wordt vanaf  medio februari uitgerold op radio, in bioscoop, online op website en social media, en bij in bijziendheid gespecialiseerde opticiens.

Credits

Opdrachtgever: Procornea

Bureau: l’eau

Productiemaatschappij: Generatie Alles

Geluidsstudio: Ambassadors

Fotograaf: Dana van Leeuwen

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken