Tech domineert reclameblok Super Bowl

Tech domineert reclameblok Super Bowl
  • Bureaus
  • 5 feb 2019 @ 11:25
  • 15291 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameCommercialsMediaTelevisie

Ondanks alle Kaepernick-controverse liepen adverteerders ook dit weekend weer warm voor de Super Bowl. Techbedrijven sprongen er ditmaal uit, met veel aandacht voor robots en 'slimme' apparaten.

De dominantie van techfirms is in lijn met hun groeiende macht in merk- en bedrijvenlijstjes. Dan ga je ze dus ook steeds vaker in reclameblokken zien, zeker ook rond de kostbare Super Bowl.

Amazon speelt in zijn speciale commercial met de rol die Alexa als digitale assistent kan hebben in het moderne huishouden. We zien Harrison Ford die een hond met digitale halsband in toon probeert te houden. Al blaffend bestelt die enorm veel hondenvoer. Lekker melig.

Feelgood-commercials

Microsoft heeft een spotje waarin gehandicapte kinderen videogames spelen met allerlei aangepaste controllers en joysticks. Nog meer 'feelgood' is Google met een mierzoete commercial over de meest vertaalde woorden wereldwijd: 'How are you?', 'Thank you' en 'I love you'.

Verder zien we natuurlijk grote retailers, autofabrikanten en colamerken langskomen. En Jeff Bridges die een comeback maakt als The Dude uit cultfilm The Big Lebowski, voor een van de inhakende biermerken, in dit geval Stella Artois.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken