Ali B aan de slag voor A-Lidl

Ali B aan de slag voor A-Lidl
  • Bureaus
  • 28 mrt 2019 @ 00:02
  • 20225 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsEndorsementMerken

Na George Baker en Gerard Joling hebben supermarkt Lidl en reclamebureau Joe Public alweer een andere BN'er gestrikt: Ali B. Onder het motto 'Lekker Hollands' gaat hij kijken hoe Nederland dit jaar Pasen viert.

Dit jaar staat het thema ‘Lekker Hollands’ centraal bij Lidl. Met (oud-)Hollandse ranges, producten van eigen bodem en typisch Nederlandse recepten. Zo wil Lidl nog wat dichter bij de Nederlanders komen. Van ‘die Duitse discounter’ naar ‘onmisbaar in ons land’.

Daartoe wordt nauw samengewerkt met cabaretier, rapper, coach en jurylid Ali B, die gewapend met gele Lidl-microfoon als correspondent ‘A-Lidl’ het land in trekt. Om op eigenzinnige en humoristische wijze onderzoek te doen naar de Hollandse cultuur.

De Delicieux-paascampagne geldt als aftrap, hierin gaat Ali B op zoek naar hoe Nederland Pasen viert. Met meer dan 300 luxe Delicieux-producten is Nederland weer voorzien van heerlijk gevulde brunchtafels en gourmetavonden, voor Hollandse prijsjes.

De Delicieux-commercial is het begin van een reeks die Lidl in samenwerking met Joe Public ontwikkelt. Bovendien gaat de samenwerking met Ali B verder. Aangezien Lidl groeit en continu op zoek is naar enthousiaste collega’s, vervult reporter A-Lidl komende tijd ook een grote rol op sociale kanalen in diverse employer branding- en wervingsuitingen, gericht op jongeren.

Credits

Opdrachtgever: Lidl | Bureau: Joe Public | Productie: Joe Public Shoot | Regie René Nuijens | Afwerking: Captcha | Editor: Gert-Willem Visser | Geluid: Top Format



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken