Ali B aan de slag voor A-Lidl
- Bureaus
- 28 mrt 2019 @ 00:02
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsEndorsementMerken
- 28 mrt 2019 @ 00:02
- Jeroen Mirck
Na George Baker en Gerard Joling hebben supermarkt Lidl en reclamebureau Joe Public alweer een andere BN'er gestrikt: Ali B. Onder het motto 'Lekker Hollands' gaat hij kijken hoe Nederland dit jaar Pasen viert.
Dit jaar staat het thema ‘Lekker Hollands’ centraal bij Lidl. Met (oud-)Hollandse ranges, producten van eigen bodem en typisch Nederlandse recepten. Zo wil Lidl nog wat dichter bij de Nederlanders komen. Van ‘die Duitse discounter’ naar ‘onmisbaar in ons land’.
Daartoe wordt nauw samengewerkt met cabaretier, rapper, coach en jurylid Ali B, die gewapend met gele Lidl-microfoon als correspondent ‘A-Lidl’ het land in trekt. Om op eigenzinnige en humoristische wijze onderzoek te doen naar de Hollandse cultuur.
De Delicieux-paascampagne geldt als aftrap, hierin gaat Ali B op zoek naar hoe Nederland Pasen viert. Met meer dan 300 luxe Delicieux-producten is Nederland weer voorzien van heerlijk gevulde brunchtafels en gourmetavonden, voor Hollandse prijsjes.
De Delicieux-commercial is het begin van een reeks die Lidl in samenwerking met Joe Public ontwikkelt. Bovendien gaat de samenwerking met Ali B verder. Aangezien Lidl groeit en continu op zoek is naar enthousiaste collega’s, vervult reporter A-Lidl komende tijd ook een grote rol op sociale kanalen in diverse employer branding- en wervingsuitingen, gericht op jongeren.
Credits
Opdrachtgever: Lidl | Bureau: Joe Public | Productie: Joe Public Shoot | Regie René Nuijens | Afwerking: Captcha | Editor: Gert-Willem Visser | Geluid: Top Format
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing