ASR minder kritisch in nieuwe campagne
- Bureaus
- 11 mrt 2019 @ 10:46
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 11 mrt 2019 @ 10:46
- Lucas Boon
ASR lanceert vandaag een nieuwe campagne waarin maatschappelijke thema's worden aangekaart en waar de verzekeringsgroep een oplossing voor moet bieden. Dit is het vervolg op de campagnereeks met rapper Sticks uit 2016.
De verzekeringsgroep ziet dat de maatschappij verandert en dat de consument niet alleen een mening heeft, maar ook steeds vaker zelf actie onderneemt. Volgens ASR kiest de consument tegenwoodig voor bedrijven die daadwerkelijk maatschappelijk betrokken zijn. 'Dit is de tijd van doen', kortom.
No-nonsense
In de nieuwe campagne werkt ASR wederom samen met de Zwolse rapper Sticks, maar ditmaal is de toon vriendelijker. ‘Waar 'Dat vind ik' kritisch was, is de nieuwe campagne optimistisch en concreet. De nieuwe pay-off 'Dit is de tijd van doen' is no-nonsense’, aldus merkmanager Hella de Weger.
Naast radio- en televisiecommercials worden ook social media, print, outdoor en online ingezet. ASR wil het hele jaar aanwezig zijn in de media. De Weger: 'Bij de vorige campagne verloren we tussen de verschillende flights aan merkbekendheid, daarom kiezen we er nu voor om het anders te doen. We passen ons budget niet aan, maar zorgen er wel voor dat we het hele jaar meer zichtbaar zijn.'
Credits
Bureau: The Merge
Regie en productie: The Merge en Czar
Media: Media Reverse
Verantwoordelijk bij ASR: Hella de Weger, Nelleke Ungersma
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing