ASR minder kritisch in nieuwe campagne

ASR minder kritisch in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 11 mrt 2019 @ 10:46
  • 13323 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

ASR lanceert vandaag een nieuwe campagne waarin maatschappelijke thema's worden aangekaart en waar de verzekeringsgroep een oplossing voor moet bieden. Dit is het vervolg op de campagnereeks met rapper Sticks uit 2016.

De verzekeringsgroep ziet dat de maatschappij verandert en dat de consument niet alleen een mening heeft, maar ook steeds vaker zelf actie onderneemt. Volgens ASR kiest de consument tegenwoodig voor bedrijven die daadwerkelijk maatschappelijk betrokken zijn. 'Dit is de tijd van doen', kortom.

No-nonsense

In de nieuwe campagne werkt ASR wederom samen met de Zwolse rapper Sticks, maar ditmaal is de toon vriendelijker. ‘Waar 'Dat vind ik' kritisch was, is de nieuwe campagne optimistisch en concreet. De nieuwe pay-off 'Dit is de tijd van doen' is no-nonsense’, aldus merkmanager Hella de Weger.

Naast radio- en televisiecommercials worden ook social media, print, outdoor en online ingezet. ASR wil het hele jaar aanwezig zijn in de media. De Weger: 'Bij de vorige campagne verloren we tussen de verschillende flights aan merkbekendheid, daarom kiezen we er nu voor om het anders te doen. We passen ons budget niet aan, maar zorgen er wel voor dat we het hele jaar meer zichtbaar zijn.'

Credits

Bureau: The Merge

Regie en productie: The Merge en Czar

Media: Media Reverse

Verantwoordelijk bij ASR: Hella de Weger, Nelleke Ungersma



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken