Nieuwe creatieve directie DDB Unlimited

Nieuwe creatieve directie DDB Unlimited
  • Bureaus
  • 26 mrt 2019 @ 11:07
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameCreatiePersonalia

Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff starten in mei als creatieve directie bij DDB Unlimited. Het prijswinnende team volgt Joris Kuijpers op die na zestien jaar een eigen bureau begint.

'Het bureau heeft behoefte aan nieuwe en frisse energie', aldus Kuijpers, die verder zegt heel veel vertrouwen te hebben in zijn opvolgers. 'Maarten en Friso stonden bovenaan mijn lijst voor creatieve opvolging. Ik wens het bureau en mijn opvolgers heel veel succes met hun nieuwe stap.'

Vrouwes en Ludenhoff waren creative directie bij J. Walter Thompson Amsterdam waar zij zeven jaar lang werkten voor klanten als ING, Opel, Media Markt, Free a Girl, Nestlé en Heineken’s Sol-bier. Hiervoor ontwikkelde ze veelbekroonde campagnes zoals 'The School for Justice', 'Opel Pay with Views', 'Taste the Translation', 'Give Holland a Break' en recentelijk nog ‘The Rembrandt Tutorials’ voor ING.

Investeren in data en creatie

Frank Huiberts, CEO van DDB Unlimited: 'Als performance agency investeren we in de belangrijkste drivers van resultaat: data én creatie. Het is geweldig om Maarten en Friso aan boord te hebben. Ze omarmen de mogelijkheden van data, voelen de tijdsgeest goed aan en maken outstanding werk.'

Friso Ludenhoff en Maarten Vrouwes: 'We hebben de afgelopen zeven jaar met heel veel plezier bijgedragen aan het succes van JWT Amsterdam. We zijn iedereen met wie we gewerkt hebben dan ook bijzonder dankbaar voor deze mooie jaren. Maar we kregen de kans om een nieuwe stap te maken.'

Meebouwen aan het nieuwe bureaumodel van DDB Unlimited vinden Ludenhoff en Vrouwes een interessante uitdaging. 'Een bureau dat de mogelijkheden van technologie en data combineert met sterke creatie, waardoor we klanten vooruit kunnen helpen in deze steeds veranderende wereld. Het is een bureau met bijzonder veel potentie, door de sterke groep mensen en mooie klanten. We hebben dan ook ontzettend veel zin om aan de slag te gaan.'

Vertrek van Joris Kuijpers

Esther te Pas, managing director van DDB Unlimited: 'We kijken terug op zestien geweldige jaren met Joris. Hij gaf vijftien jaar leiding aan de creatieve afdeling. Tot vorig jaar samen met Dylan de Backer. Een vruchtbare periode waarin onderscheidend en prijswinnend werk gemaakt werd op onder meer Volkswagen, Centraal Beheer, KLM, C&A, Eneco, Wolford, Menzis, McDonalds en vele andere klanten.'

Kuijper zegt zelf: 'Ik heb intensief meegewerkt aan het realiseren van DDB Unlimited. De fusie is voor mij een mooi moment om een langgekoesterde wens in vervulling te laten gaan: een eigen bureau waarmee ik medio dit jaar zal starten.'

DDB Unlimited is een nieuw bureauconcept, gebouwd op de creative expertise van DDB&Tribal, de locale insights en business skills van Etcetera en de ervaring in data-analytics en precision marketing van Databay. DDB Unlimited is onderdeel van DDB Worldwide, met meer dan 200 bureaus in honderd landen. Dit netwerk valt weer onder het reclame-concern Omnicom Group.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken