Embassy of Dutch Creativity mikt op marketeer

Embassy of Dutch Creativity mikt op marketeer
  • Bureaus
  • 21 mrt 2019 @ 15:15
  • 24202 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CannesKennissessie

De Embassy of Dutch Creativity, dit jaar voor de vijfde keer aanwezig op het Cannes Lions Festival, heeft voor de gelegenheid een tweedaags programma samengesteld specifiek gericht op adverteerders.

Kitty Leering ondersteunt de Embassy dit jaar met het programma, dat bestaat uit workshops, fire-side chats, kennissessies en het uitwisselen van ervaringen. Zij laat weten: 'Elk jaar weer een uitdaging om in Cannes samen met de Nederlandse creatieve industrie er bij het internationale publiek uit te springen. Er wordt immers zoveel aangeboden. We werken daarom dit jaar nauw samen met Nederlandse adverteerders, om zodoende beter op de interesses van hun internationale peers in te kunnen spelen.'

Thema's

De thema's van het programma zijn in samenwerking met adverteerders opgesteld en richten zich onder meer op de vraag wat de waarde van creatie is en hoe de kwaliteit van creativiteit binnen de organisatie tot prijswinnende hoogten kunnen worden gestuwd. Zo werkt de Embassy samen met The Mindscapes, dat onderzoek deed naar winnende reclamecampagnes en op basis hiervan patronen naar trainingsinstrumenten heeft vertaald. Tijdens een workshop licht het bureau een aantal van deze tools toe en gaat het publiek hier zelf mee aan de slag.

Een ander thema waar merkbouwers volgens de Embassy veelvuldig mee te maken hebben, is juridische regelgeving. De fun fact quiz 'Know the rules, so you can break them effectively' moet het publiek opleiden tot 'ad law ninja's' met een diep begrip van de relevante regels. Quizmasters Daniël Haije (Hoogenraad & Haak, Amsterdam) en Jeffrey Greenbaum (Frankfurt Kurnit Klein & Selz, New York) zijn beiden aangesloten bij de Global Advertising Lawyers Alliance.

Voorrecht

Ana Henriques, manager branding & campaign bij TUI en Kras een van de deelnemers aan het programma, laat weten: 'Als adverteerder heb je het voorrecht en daarmee de verantwoordelijkheid om creativiteit en effectiviteit te stimuleren en verder te helpen. Cannes is de ideale plek om je onder te dompelen in zowel Nederlands el internationaal topwerk, waarbij je tegelijk collega's spreekt over uitdagingen in het vak en hoe je die het best kunt aanvliegen. Een win/win-situatie wat mij betreft voor de gehele creatieve industrie.'

Aanmelden

Geïnteresseerden in dit programma (maximaal 20 personen) kunnen zich aanmelden via kyra@adbusiness.amsterdam.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken