Jennifer Hoffman boegbeeld Vandebron-campagne
- Bureaus
- 21 mrt 2019 @ 09:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MVOEndorsementCommercialsCampagnes
- 21 mrt 2019 @ 09:25
- Jeroen Mirck
Vandebron is een nieuwe campagne waarmee de duurzame energiespeler heel Nederland wil laten kennismaken met ‘goeie energie’. Boegbeeld van de campagne is actrice en presentatrice Jennifer Hoffman.
Centraal in de campagne staat het idee dat er nog altijd veel onduidelijk is over de herkomst van duurzame stroom. Jennifer Hoffman, klant van het eerste uur, licht toe waarom het belangrijk is te weten waar je energie vandaan komt. De campagne bestaat uit een serie online video’s, een radiocommercial, social media content en display bannering.
Probleem met ‘groene’ energie
Bijna 70% van de Nederlandse huishoudens kiest voor groene stroom. Toch wordt slechts 7% van alle energie in Nederland duurzaam opgewekt. Veel leveranciers verkopen zogenaamde ‘sjoemelstroom’: grijze stroom die met buitenlandse certificaten als groen kan worden verkocht. Onduidelijkheid over de herkomst van energie maakt het lastig om een keuze te maken die écht impact heeft.
Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: 'Met onze nieuwe campagne laten we zien hoe Vandebron de Nederlandse energiemarkt transparanter maakt. We willen op simpele en prikkelende wijze ons verhaal delen, om mensen aan te zetten te kiezen voor eerlijke energie van Nederlandse producenten.'
Goeie energie, dichterbij dan je denkt
Regisseur Johan Timmers, bekend van onder andere de film Vechtmeisje: 'Dit jaar werkte ik voor het eerst met Jennifer. Toen ik op set een keer in een Vandebron-shirt rondliep, raakten we in gesprek over het bedrijf en bleken we beiden meer dan tevreden klant te zijn. Vanuit ons gedeelde enthousiasme hebben we toen Vandebron benaderd voor een samenwerking. Het eindresultaat is een simpele maar krachtige video, die de verschillende maar even belangrijke kanten van Vandebron laat zien: de klant, de medewerker en de producent.'
Actrice en presentatrice Jennifer Hoffman is al sinds 2014 klant bij Vandebron. 'Ik ben steeds meer een bewuste consument. Ik probeer zo veel mogelijk voor duurzaam te kiezen, bij het kopen van kleding en eten bijvoorbeeld, maar ook bij energie. Transparantie en eerlijkheid vanuit bedrijven is daarbij zo belangrijk. Je kunt jezelf gewoon niet meer serieus nemen als bedrijf als je in deze tijd niet over duurzaamheid nadenkt. Daarom ben ik klant bij Vandebron en draag ik graag hun boodschap uit. Ik vind het te gek om te weten wie er voor mij energie opwekt. Dat ik mijn energieproducent Arie nu ook echt heb ontmoet, is de kers op de taart.'
Credits
Opdrachtgever: Vandebron
Creatie & strategie: Mart Vonk, Isabelle Cannoo, Claire van de Graaff, Marleen Koning (Vandebron)
Regisseur: Johan Timmers
Executive producer: Jennifer Jones
Editor: Daniël Falkenhagen Corte Real, The Compound
DOP: Vincent Stam
Drone operator: Jochem Feldberg & PJ Feldberg
First AC: Gemma Probst
Data handler: Thomas Bultstra
Sound recordist: Timo Hegtermans
Gaffer: Eugene Sprik
Best boy: Joris van Gulik
Grip: Melle Vaarzon Morel
Colorist:Tim van Paassen
VFX: Koen van Someren Greve en Mathijs Baltus
Sound design: Florian van Oirschot, Lab3
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing