Jennifer Hoffman boegbeeld Vandebron-campagne

Jennifer Hoffman boegbeeld Vandebron-campagne
  • Bureaus
  • 21 mrt 2019 @ 09:25
  • 7993 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MVOEndorsementCommercialsCampagnes

Vandebron is een nieuwe campagne waarmee de duurzame energiespeler heel Nederland wil laten kennismaken met ‘goeie energie’. Boegbeeld van de campagne is actrice en presentatrice Jennifer Hoffman.

Centraal in de campagne staat het idee dat er nog altijd veel onduidelijk is over de herkomst van duurzame stroom. Jennifer Hoffman, klant van het eerste uur, licht toe waarom het belangrijk is te weten waar je energie vandaan komt. De campagne bestaat uit een serie online video’s, een radiocommercial, social media content en display bannering.

Probleem met ‘groene’ energie

Bijna 70% van de Nederlandse huishoudens kiest voor groene stroom. Toch wordt slechts 7% van alle energie in Nederland duurzaam opgewekt. Veel leveranciers verkopen zogenaamde ‘sjoemelstroom’: grijze stroom die met buitenlandse certificaten als groen kan worden verkocht. Onduidelijkheid over de herkomst van energie maakt het lastig om een keuze te maken die écht impact heeft.

Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: 'Met onze nieuwe campagne laten we zien hoe Vandebron de Nederlandse energiemarkt transparanter maakt. We willen op simpele en prikkelende wijze ons verhaal delen, om mensen aan te zetten te kiezen voor eerlijke energie van Nederlandse producenten.'

Goeie energie, dichterbij dan je denkt

Regisseur Johan Timmers, bekend van onder andere de film Vechtmeisje: 'Dit jaar werkte ik voor het eerst met Jennifer. Toen ik op set een keer in een Vandebron-shirt rondliep, raakten we in gesprek over het bedrijf en bleken we beiden meer dan tevreden klant te zijn. Vanuit ons gedeelde enthousiasme hebben we toen Vandebron benaderd voor een samenwerking. Het eindresultaat is een simpele maar krachtige video, die de verschillende maar even belangrijke kanten van Vandebron laat zien: de klant, de medewerker en de producent.'

Actrice en presentatrice Jennifer Hoffman is al sinds 2014 klant bij Vandebron. 'Ik ben steeds meer een bewuste consument. Ik probeer zo veel mogelijk voor duurzaam te kiezen, bij het kopen van kleding en eten bijvoorbeeld, maar ook bij energie. Transparantie en eerlijkheid vanuit bedrijven is daarbij zo belangrijk. Je kunt jezelf gewoon niet meer serieus nemen als bedrijf als je in deze tijd niet over duurzaamheid nadenkt. Daarom ben ik klant bij Vandebron en draag ik graag hun boodschap uit. Ik vind het te gek om te weten wie er voor mij energie opwekt. Dat ik mijn energieproducent Arie nu ook echt heb ontmoet, is de kers op de taart.'

Credits

Opdrachtgever: Vandebron 
Creatie & strategie: Mart Vonk, Isabelle Cannoo, Claire van de Graaff, Marleen Koning (Vandebron)
Regisseur: Johan Timmers 
Executive producer: Jennifer Jones 
Editor: Daniël Falkenhagen Corte Real, The Compound 
DOP: Vincent Stam 
Drone operator: Jochem Feldberg & PJ Feldberg 
First AC: Gemma Probst
Data handler: Thomas Bultstra 
Sound recordist: Timo Hegtermans 
Gaffer: Eugene Sprik 
Best boy: Joris van Gulik 
Grip: Melle Vaarzon Morel 
Colorist:Tim van Paassen
VFX: Koen van Someren Greve en Mathijs Baltus
Sound design: Florian van Oirschot, Lab3



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken