Jurgen Retra strategy director GUC Agency

Jurgen Retra strategy director GUC Agency
  • Bureaus
  • 28 mrt 2019 @ 10:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StrategieCreatiePersonalia

GUC Agency heeft Jurgen Retra aangesteld als strategy director. Als hybride strateeg slaat hij de brug tussen merk, creatie en media. Naast zijn werk als strateeg wordt hij verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de afdeling Strategie, Data en Insights.

Retra (1978) heeft zijn strategische kennis opgedaan bij onder andere BBDO in Duitsland en Australië, OMD Nederland en Duitsland, Accenture en SVB Media. Van 2014 tot en met 2018 was hij verbonden aan het digitale bureau RLVNT, waarvan de laatste twee jaar als managing director.

'De grenzen tussen campagne, content en conversatie vervagen in rap tempo', zegt Retra. 'Het consistent en zorgvuldig opbouwen van je merkbelofte is één, het vervolgens dagelijks waarmaken en bewijzen voor al die individuele mensen met ieder een eigen mening (en de bijbehorende social accounts) is een ander verhaal. GUC Agency heeft alle disciplines en capaciteiten, die hiervoor nodig zijn in huis en ik kijk er naar uit om dit nóg sterker vanuit strategie, data en insights te voeden.'

Brian Hirman, managing partner GUC Agency: “Jurgen heeft zijn roots en ervaring binnen digital, creatie én media. Hij past dus perfect binnen een geïntegreerd bureau als GUC Agency, waar campagnes, content en conversatie bij elkaar komen. Op basis van zijn inhoudelijke toegevoegde waarde en de wederzijdse sterke klik zijn we het snel eens geworden over zijn rol binnen GUC Agency als Strategy Director. En daar zijn we heel erg blij mee.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken