Kevin Corcoran creatief directeur Food Cabinet

Kevin Corcoran creatief directeur Food Cabinet
  • Bureaus
  • 1 mrt 2019 @ 10:21
  • 15411 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatiePersonaliaFood

Campagnebureau Food Cabinet benoemt Kevin Corcoran tot creatief directeur. Corcoran, in 2017 gestart als art director bij het bureau, was eerder werkzaam bij Matters Most, Natwerk en Wink.

Met Corcoran (1986) wil Food Cabinet middels gedragsveranderende campagnes, evenementen en programma’s verder bouwen aan een voedselsysteem met toekomst. In zijn rol als creatief directeur is Corcoran verantwoordelijk voor alle creatieve concepten, werkt nauw samen met strategen en stuurt het creatieve team van designers, copywriters en andere makers aan. 

Food Cabinet werkt aan impactvolle campagnes voor onder meer Fairtrade Original, Bionext, Koninklijke Vezet, het Nederlands Visbureau, Stichting Samen tegen Voedselverspilling, Gemeente Amsterdam en de Nederlandse Aardappel Organisatie.  

'Oplossing ligt op ons bord'

Kevin Corcoran over zijn nieuwe rol bij Food Cabinet: 'Wij creëren aanstekelijke verhalen die de doelgroep in beweging brengt. Met gedragsveranderende campagnes en programma’s laten we zien dat eerlijk, gezond en duurzaam eten niet alleen broodnodig, maar ook héél leuk, lekker en haalbaar is. Onconventionele ideeën spelen hierin een belangrijke rol. We organiseerden bijvoorbeeld het Damn Food Waste diner in vijf steden met duizenden bezoekers, openden de  Piepershow op de Amsterdamse Wallen om de aardappel onder de aandacht te brengen en voeren door Nederlandse wateren om de MSC-gecertificeerde Hollandse garnaal een plek op het menu te geven. Ik ben ook erg trots op het Ga voor Kleur Lab, één van onze recente projecten waarbij we nudging toepasten in een supermarkt in samenwerking met gedragswetenschappers van de VU. Tijdens deze campagne testten we of consumenten vatbaar zijn voor positieve nudges tijdens het aankoopproces met als doel ze meer groente en fruit te laten kopen. Deze campagne is belangrijk aangezien 94 procent van de Nederlanders daarvan onvoldoende eet. Het onderzoek wordt binnenkort afgerond, we weten dan wat de exacte impact is geweest.'

Impactvol campagnevoeren

Helen Kranstauber, één van de oprichters en partner bij Food Cabinet: 'De gemene deler in ons team is dat we nieuwsgierig zijn, een diepe liefde voor eten hebben en geloven het anders kan én moet. We combineren onze voedselkennis, creatieve denkkracht, stevige netwerk en ruim tien jaar ervaring in de voedselbeweging. Kevin zijn visie op positief en impactvol campagnevoeren sluit helemaal aan op onze missie om Nederland te laten zien dat je zelf op een leuke en lekkere manier het verschil kunt maken. De uitbreiding van het creatieve team ging gepaard met een rebranding van Food Cabinet door designbureau Grrr, we zijn bijzonder trots op het eindresultaat. Dat Kevin daarbij ook nog eens heerlijk kan koken, ooit zijn eigen mosterdmerk bestierde en zijn recepten deelt op het Instagram-account ‘Savagecooking’ is natuurlijk de kers op de taart.'

Food Cabinet is hét campagnebureau dat werkt aan een voedselsysteem met toekomst. Met (online) campagnes, activaties, evenementen en programma’s maakt het gezond, duurzaam en eerlijk eten tot de norm. Het bureau werkt met een team van strategen en creatieven voor overheid, (branche)organisaties, NGO’s en merken met een missie.

Foto: Mitchell van Voorbergen

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken